|
|
||||
|
||||
Hinner vi?
Finns det en mikroskopisk chans att hinna en båt som går från Rafina kl17.30 om vi landar i Athen kl.16.20?
// KR |
|
||||
|
||||
Sv: Hinner vi?
Jag hade nog inte satsat några större summor på det. Innan ni ens fått bagaget och haffat en cab. Sen ska den ta sig fram gnm Atentrafiken i rusningen. Nä, inte en chans!
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Inte SÅ stor med incheckat bagage om ni dessutom ska köpa båtbiljett i hamnen.. Men ponera 30 min till uthämtning av bagage MAX så finns en chans visst gör det....
Betydligt större om ni bara reser med handbagage... Trafik att tala om är det aldrig mellan flygplatsen och Rafina, färden med buss tar max 30-40 min så med taxi går det snabbt.... Svårt att säga....är det sista båten ut? Annars skulle jag inte stressa utan vänta in nästa båt och sitta och vänta nere vid hamnen på en av de småtrevliga tavernorna där....Gyros och en Mythos är alltid vår start där i väntan på båten... Lissi |
|
||||
|
||||
Som det ser ut nu så är det sista båten.
Har vi tur kanske det blir en båt 19.15 men just nu går den inte på torsdagar. Båttidtabellerna ändras ju och bekräftas ganska sent inpå gällande datum. Vi får hålla tummarna. Annars får det bli en övernattning i Rafina. // KR |
|
||||
|
||||
Det finns chans att hinna, men jag hade inte räknat med att göra det. Det får i så fall bli en bonus. Då skall du ha i åtanke att vi ofta rest med snäva tidsmarginaler
|
|
|||
|
|||
Ja Corali finns ju...och med så lång tid kvar av dagen är ju Rafina trevligare än Peris hotell som ligger mitt emellan flygplatsen och Rafina. Peris hämtar i så fall vid flyget och sen går det buss bara nån minut ifrån på morgonen. Men Corali skulle jag satsa på i så fall.
Hoppas att ni hinner med båten! En möjlighet är ju att inte förboka hotellet och chansa på att hinna....Spricker det så ligger ju Corali ett stenkast från hamnen Lycka till!!! Lissi |
|
||||
|
||||
Tack för tipset om Corali.
Det är ju ett bra alternativ om vi inte kommer över till Andros på torsdagen. // KR |
|
||||
|
||||
Tog en taxi kl 2300 en vardagskväll i juni, från flygplatsen till Rafina. Om jag inte missminner mig tog resan 40-45 min.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag har ju själv aldrig åkte taxi den sträckan eftersom vi alltid hinner med den buss vi ska. Förklaringen kan då vara att taxin kanske inte får köra genvägen genom flyplatsområdet där bussarna får köra.
Då minskar ju chansen betydligt att hinna med båten om det är så. Lissi |
|
|||
|
|||
Varför stressa?
Monica |
|
|||
|
|||
Jag håller med!
Vi har en gång kommit med flyg som landat så sent att vi inte hunnit med Tinosbåten ut och då visste vi ju det innan, så vi bokade Peris hotell och blev hämtade efter landning vid 17- tiden till hotellet i Artemisia där vi installerade oss. Så tog vi en promenad ner till havet (ca 1 km) där vi gick längs stranden en stund och så satte vi oss vid en taverna och åt gott..Så gick vi i sakta mak tillbaks till Peris och där satt vi med varsin inköpt kall Mythos på balkongen och NJÖT av att se alla flygplan på himlen och vi visste att HELA semestern låg framför oss. Annars när vi sitter på balkongen på Peris så är det ju SISTA kvällen KR: Att tillbringa en avstressad kväll i Rafina och njuta av god mat och att få den "gratis" eftersom ni inte slängt ut 30€ på en taxi, kanske helt i onödan, DET är väl en bra start på semestern! Så kommer ni utvilade till Andros tidigt på förmiddagen istället för sent på kvällen. Lissi |
|
||||
|
||||
Visst är det så.
Hur det än blir kommer det att bli bra. // KR |
|
|