|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
Kan någon rekomendera en fin/bra restaurang vid Chaniakusten för en bröllopsmiddag?
Hejsan!
Gifter oss i September vid Agia Apostoli och vill gärna äta någon god trerätters efteråt. Vi är endast 4 st och behöver nu några bra tips! Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: Kan någon rekomendera en fin/bra restaurang vid Chaniakusten för en bröllopsmidda
Oj, det vill till att välja något lite finare nu va? Då tycker jag att ni ska spana in Ela, To Xani eller Portes inne i den gamla delen av Chania. Alla ställena ligger inom en ca 100 meters radie. Vill ni hellre ut till Platanias och äta har ni "italienska" Symposium, inte långt från var jag jobbar Och tar ni en taxi ut i olivlundarna så kan ni äta mycket gott och fint på Drakiana.
Ha det gott! //Kikh |
|
||||
|
||||
Sv: Kan någon rekomendera en fin/bra restaurang vid Chaniakusten för en bröllopsmidda
Symposium är inte Italiensk men väldigt fin restaurang med god mat (grekiskt med finess ). Zafferano ligger också i Platanias och den är Italiensk...lite finare och dyrare. I gamla Platanias ligger flera restauranger med vidunderlig utsikt. Cosmos är en av dem och den som anses vara "finast"...jag har dock inte testat den. Sen finns ju många enklare tavernor, med god mat, som ligger väldigt fint vid havet...tex Mitsos i Agia Marina. (alla dessa tips kan du googla för de har hemsidor)
Lycka till! Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh Som f ö kom på att ju Mylos tou Kerata är ett jäkla fint ställe att fira något på! |
|
||||
|
||||
Ni har en riktigt fin restaurang i Agia Apostoli, den ligger nära kyrkan. Den heter Flamingos och är en familjerestaurang med hög klass och mycket god mat.
Ni kan hitta deras hemsida om ni googlar. Mvh Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
||||
|
||||
Jag menar den lilla kyrkan ute vid havet, där brukar svenska par vigas. Restaurangen tillhör hotel Flamingos och byggdes om för ett par år sedan och är toppenfin.
|
|
|||
|
|||
Åh, tack för alla tips!
Svårt att hitta någon hemsida till Flamingos,hittar bara ett hotell, är det samma? |
|
||||
|
||||
Jag har skickat ett privat meddelande till dig.
/Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
|