![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan någon ge ett svar på denna eviga fråga, Hur är vädret på Kreta (Rethymnon) 6-14/4?
Alternativt ; Hur är vädret just nu på Kreta? |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu tror jag att det är rätt fint..runt 20 grader dagtid.... rätta mig om jag har fel... me det kan nog svänga kraftigt mars / april....
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, akkurat den siste tiden har det vært varmt på Kreta, men noe mere kan jeg ikke si. Jeg bruker denne linken for å se på temperaturen på Kreta:
http://penteli.meteo.gr/stations/rethymno/ Her kan du se denne måneden blant annet. Likedan så er det en link til web camera i Rethymnon her, så ser du live: http://www.rethymnon.gr/camera/ Ikke noen garanti for at det stemmer, men her kan du følge med langtidsvarsel: http://www.yr.no/sted/Hellas/Kreta/R...idsvarsel.html God tur! |
|
|||
|
|||
![]()
tusen tack! det blir nog en tur...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är vädret som det brukar vara i april eller är det kallare? Tycker prognosen är lite ostabil.. Hoppas det blir varmare kring 1 maj!
|
|
|||
|
|||
![]()
Snakket akkurat med vår gartner på Kreta og han var blitt forsinket i sitt arbeid da det har vært regn på mandag/tirsdag denne uken og var kaldt - 14 grader (!), men nå skulle det bli varmere. Langtidsvarselet i dag er vel for brukbart vær med dagtemperaturer på 22/25 grader som holder greit for meg. Drar nedover neste lørdag og har ikke med ullgenser og lue!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur ser vädret ut på Kreta nu då?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Nu: Sol enligt webb-kameran i Rethymo. Temperaturen efter 12.00 cirka 18 grader till natten cirka 13 Enligt yr.no. Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Alla prognoser visar och säger så olika. Idag är det i alla fall 28 grader varmt i Agia Marina. Hoppas det håller i sig tills nästa vecka då vi åker dit!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Akkurat nå er det 23 i Chania, 24 i Souda og 23 her i Plaka/Almyrida, men det skal bli 28 grader i ettermiddag, helt fantastisk. Nå skal jeg ned til sjøen og kolla temperaturen der også. I bassenget vårt er det kun 20 grader og det skyldes jo at temperaturen var nede i 14 grader i går kveld/i natt så behagelig å sove selv med dundyne, åpen dør og ingen AC!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur mycket grader i havets vaten?
|
|
|||
|
|||
![]()
Har tatt hele runden på Apokoronas og temperaturen var mellom 23 og 25 grader. Hadde ikke med termometer til sjøen, men anslår i overkant av 20 grader og nå vil den jo stige så riktig så trivelig for en nordboer!
|
|
|||
|
|||
![]()
En väldigt bra vädersida för Chania:
http://penteli.meteo.gr/stations/chania/ kollar nästan dagligen på den och längtar tillbaka.... |
|
||||
|
||||
![]()
Klockan är 21.09 och jag sitter på min uteplats barfota i T-shirt och tunna mysbyxor med en iskall Ouzo. Idag hade vi strålande solsken och ca +32 i Platanias, svetten lackade på turisterna och även våra nyanlända Finska turister drog på sig shorts och bikinis. Efter att ha sett ett stimm foppatofflor traska förbi i kortärmat och kortkort gissar jag att även svenska turister njuter av värmen
![]() April månad i år har varit fullkomligt underbar! I fjol vid samma tid hällregnade det så att Platanias gator var översvämmade. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kom hem från Kreta igår och har haft en hel vecka med hett väder! Det visade t o m 28-30 grader i skuggan ett antal dagar. Vädret är ovanligt varmt för årstiden enligt lokalbefolkningen som vi träffade där.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas ni kommer igen! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Kikh! Ja, det var trevligt vid stranden på kvällarna i Agia Marina. Dagtid tog vi dagsutflykter - bland annat till Falassarna och Elafonissi. :-) Och sedan fick vi besöka DR Vittorakis som hade laboratorium.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Vi ska åka till Kato Stalos nu på fredag och det har varit hur fint som helst dom senaste veckorna men nu verkar det som att det kommer att bli regnigt en hel del den veckan vi är där
![]() Om det nu blir så, är det nå'n som har tips på vad man kan göra; vi är en mamma och två söner runt 20 år. Passar det t ex att hyra bil o göra utflykter i bergen fast det regnar? Eller ska man stadsturista i Chaniá? Tacksam för svar! Efcharistå sas Artemisia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Idag hade vi "molnigt" väder och trots det träffade jag några som bränt sig till blåsor och led i den 35-gradiga värmen... Var försiktiga och smörj in er även om det inte verkar behövas! //Kikh |
![]() |
|
|