|
|
|||
|
|||
Beslutsångest ang hotellval!
Jag och tjejen tänkte göra premiär i Kreta och har fruktansvärt svårt att välja mellan 2 olika hotell och hoppas att ni mer erfarna kan hjälpa till, vill ha ett bra rum med sköna sängar och härligt poolområde + nära strand, dom vi väljer mellan är,
*(Santa marina beach)http://www.apollo.se/se/vart-vill-du...rinabeach.aspx *(iolida star)http://www.fritidsresor.se/resa/grek...r-iolida-star/ Båda ligger på 6000:- inklusive frukost. Kom gärna med andra hotelltips om ni vet något bättre. Tack på förhand Niclas |
|
||||
|
||||
Sv: Beslutsångest ang hotellval!
Sköna sängar är ju svårt att få...men ett supertrevligt hotell med bästa läget tycker jag Lissos med Apollo är. Fina lägenheter och trevlig poolbar med bra mat. Poolen är inte så stor men hela medelhavet ligger ju bredvid
Despina med Fritidsresor är helt nyrenoverat också och hade ok sängar...inte heller någon stor pool men kanonläge vid havet. Om ni ska åka 2 vuxna så skulle jag välja bort det där med stort poolområge...ju större poolområde desto fler barnfamiljer Malin |
|
|||
|
|||
Re: Beslutsångest ang hotellval!
Ena hotellet verkade mycket trevligt=)
Ingen som vet något om dom hotellen jag länka?, läget, rum osv? |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Beslutsångest ang hotellval!
Citat:
Om läget vet jag att det är perfekt vid en underbar strand, nära till bussar och restauranger och helt invid en stor supermarket (INKA) med bra priser. Av kunder har jag hört att Santa Marina är väldigt flott och superstort, om Iolida har jag inte hört mycket alls. Sköna sängar? Jaaa, Mövenpick Hotell i München har underbart sköna sängar, men det är inget som Grekland är berömt för Men - Hur mycket tid ska ni egentligen tillbringa på hotellet? Ni har en helt fantastisk värld att utforska utanför dörren, med promenadavstånd upp till Platanias (ca 3km) eller upp i de gamla bergsbyarna. //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Båda hotellen är bland de populäraste i Platanias...om man inte vill ha lyx förstås för då bor man på Porto Platanias Där får du sköna sängar också om du bor på "Plaza" delen...och 5 poolområden att välja på
Malin - som är på Kreta om en vecka |
|
|||
|
|||
Lutar åt Iloida star=)
Hur nära är det själva staden/hamnen? lätt att ta sig till Chania? Några tips på utflykter? Tack för alla tips hittils kommer bli kanon det här! |
|
|||
|
|||
Vilka är att föredra att resa med Apollo eller Fritidsresor?
|
|
||||
|
||||
Från Iolida Star har ni ca 9 km in till Chania och ca 2 km till Platanias. Det går buss åt båda håll...
Om man åker med Apollo eller Fritidsresor spelar ingen roll...vi åker alltid med det bolag som ger bäst rabatter just när vi ska åka Malin |
|
|||
|
|||
Iolida Star bokat, någon som bott där som har något att säga?
Vill gärna ha tips om restauranger m,m man ska besöka i närheten! |
|
||||
|
||||
Citat:
I Platanias: The Olive Tree, Platanos, Drosia, Drakiana, Mylos Tou Kerata mm. /Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
Det kryllar ju av bra hotell där nere så lätt att få beslutsångest! |
|
|