|
|
|||
|
|||
Tips önskas
Hej!
Helt plötsligt har vi kommit fram till att åka till Kreta över sista april. Vi har bestämt oss för Golden sand utanför Chania med Airtours. Vi har aldrig varit på Kreta men i Grekland många gånger, på små öar. Vi tänker cykla och njuta av vår/försommar. Vi förstår att Kreta är en stor Ö och att Chania är en stor stad. Men vi hoppas ändå att kunna hitta grekiska tavernor med underbar mat. Vi behöver därför tips från er som varit där/bor där. Vi har läst att det endast finns hotellrestauranger precis där vi bor. Men om vi cyklar/går till Chania eller mot Platanis hittar vi god mat och grekisk stämning då? Vi hoppas på tips på bra ställen att äta på, gärna flera, samt tips på vart vi kan äta goda Gyros till lunch samt italiensk glass. Hoppas på svar! Med vänlig hälsning, Elisabethk |
|
||||
|
||||
Sv: Tips önskas
Ja, är ni ändå ute och cyklar mot Platanais så stanna till i Agia marina, cykla längs huvudgatan, när ni kommer till bensinmacken som ligger i byn på en vänster sida (motsatta sida från stranden sett). Cykla upp för tvärgatan, en backe upp. När ni kommer till en trevägskorsning, ta till vänster, där ligger en restaurang i hörnet som heter Horiatiko. Där är det god service, god mat och definitivt till en bra peng.. du går knappas hungrig därifrån...
Så där måste ni bara prova!! googla gärna på det namnet. skriv gärna sen om ni var där!!! lycka till och ha en skön semester! är ni i chania och äter, måste ni äta på ELA en mysig och billig restaurang. OBS! får inte förväxlas med ELO en hutlös restaurang som tvingar ner en på en kopp kaffe och får betala en hutlös summa för det!!! /ioslina |
|
||||
|
||||
I Chania finns många bra ställen att äta på. ELA som redan nämnts är en, Portes, Tamam och Kalderimi är tre andra.
|
|
||||
|
||||
Även jag ska till Kreta och tar tacksamt emot alla tips.
Men en undran: Är restaurang ELO samma restaurang som ENPLO som tidigare varnats för här på Kalimera? RAN |
|
||||
|
||||
Nej, Ela är inte samma restaurang som Enplo.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Har jag förstått rätt? RAN |
|
||||
|
||||
Ela är bra, Enplo inte bra. Elo känner jag inte till, kan vara en felstavning av Enplo, men det kan bara Ioslina svara på.
|
|
||||
|
||||
Ja det stämmer! Felstavat! Enplo heter den som jag kallade Elo, och där ska man inte äta! Det är ELA. Som är bra!
|
|
|||
|
|||
Min favorit i Chaniaområdet är Marcos i Kato Stalos,ligger en bit upp från huvudgatan. Där får du gå in i köket och välja det du vill precis som det ska va ........
|
|
|