|
|
||||
|
||||
Bäst semester med småbarn på Kefalonia?
Hej!
Kan någon komma med bra tips på boende, aktiviteter och annat för en småbarnsfamilj som sneglar på en resa till Kefalonia? Det skulle också vara intressant om någon som har varit där i maj kunde ge en beskrivning av väder och miljöer just denna årstid. Det verkar vara en fantastisk plats. |
|
||||
|
||||
Sv: Bäst semester med småbarn på Kefalonia?
Citat:
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Hej!
Tack för ett snabbt svar! Jag har läst i flera trådar här på forumet och förstått att ön är härlig! Du verkar ha många bra tips! Det verkar finnas lite olika uppfattningar kring Lassi i de inlägg jag läst, men i huvudsak är det positivt. Här är några följdfrågor om just Lassi: - Hur är stranden? Långgrund, blåsig, bred, djup? - Hur är prisläget i allmänhet i förhållande till Sverige? - Behöver man ha bil för att ta sig till det i andra trådar omskrivna Lidl? Eller finns det andra billigare affärer som säljer mat? Ni som rest några gånger, hur bokar ni er resa? Är det via airtours/apollo eller kör ni på något annat billigare sätt som jag inte har listat ut? Jag har säkert fler frågor, men det får räcka för tillfället. Vi har som sagt inte bokat något än. Det blir en resa i maj någonstans och just nu är Kefalonia en liten favorit. |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=27373 Kari |
|
||||
|
||||
Hej och tack för era tips! Vi har inte riktigt bestämt oss för en resa än, men jag håller stenkoll på alla sistaminutenresor just nu. Håll tummarna för Kefalonien!
Vi hörs! |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag kan bara bekräfta att det är en fantastisk plats ! Jag har rest med barnen till ön sedan de var små. Det fungerar alldeles utmärkt. Några speciella baraktiviteter kan jag väl inte tipsa om, men strandlivet är väl nog? ... Man kan ju åka ut med glasbottenbåten från Argostoli oxå. Sen finns det div lekparker mm på flera platser. Vi har alltid bott i Lassi och det tycker jag är bästa platsen att bo på med barn. Dock tycker jag inte Makri's och Plati's är de bästa stränderna vad gäller långgrundhet. För större barn & vuxna är det en annan sak. I somras var vi ofta på hotell Mediterranee's beach och några ggr på Antonio's beach. De är betydligt mer långgrunda. Kalamia beach (billigaste stranden) är oxå ok, men då är man inne i "sumpgas-området" ... Hyr man bil så kan jag rekommendera en tripp ner till min favoritplats Mounda beach. Där är det riktigt långgrunt. Hoppas att ni hittar en resa! //Conny |
|
||||
|
||||
Tack C@nny! Jag undrar bara vad som menas med sumpgasområdet?
|
|
||||
|
||||
Nu har vi bokat! Lassi it is!
Vi ska bo på Nondas. Erfarenheter därifrån? |
|
||||
|
||||
Hej!
Kommunen har någon form av "utsläpp" av fekalier el dyl i gasform i området. Det kommer regelbundna små "puffar" av detta. Man klarar dock av att vistas i detta, så det är ju ingen fara alls..... Citat:
Grattis till ett bra val av semestermål! //Conny |
|
||||
|
||||
Det är en lukt som kommer i från Öns reningsanläggning som finns lite norr om badet ungeför vid resturang Ocsar.
PANAKAKIS |
|
|