|
|
||||
|
||||
Cassie och Tonia
...för någta veckor var det nån oansvarig person som lämnade två halvstora hundar i byn, antagligen på natten,för vi hörde den skälla i timmar. Det är inte så ovanligt, flera grannar har hund, så vi brydde oss inte.
Men dessa var nya och hungriga, och hade upptäckt katternas torrfoder bakom huset. Först schasade vi bort dem, men de vidhöll att de gillade vår trädgård. Vi föll till föga och gav dem mat och satte fast den ena, så att de inte skulle springa upp i berget bakom huset och jaga lammen där, då skulle de inte bli långlivade om jag känner herden Petros rätt... Tyska Sophia kom och kollade om hon möjligen kände igen dem, hon har i åratal jobbat för att de hemlösa hundarna ska få bättre villkor. Hon tog kort och satte in på en tysk hemsida och ska agera för att få dem adopterade av någon i Tyskland eller liknande. Det är jättefina hundar, jaktinstinkten är stark, och de behöver hur mycket motion som helst. Jag har just gått en lång runda upp i berget och ner till havet och runt hela området, och de drar energiskt hela vägen, stollar sig och tokar sig och rör ihop sina linor och har aldrig uppenbarligen hört talas om Caesar, the dog whisperer... Jag lär dem NEIN och STOPP och SITT och det börjar fungera. Men deras iver och energi är fullständigt otrolig och jag är mer van vid lata husälskande katter, så det är livliga stunder. Cassie är den lugnaste: vackert brun med lockig päls och långa lockiga öron. Hon ser ut som en fågelhund, mer än så kan jag inte artbestämma henne. Tonia är vit och har svart , litet huvud och svart rumpa, en fantastisk energi, som en liten ponny, jag borde skaffa en vagn.- Nej, vad säger jag, vi kan inte behålla dem, de ska lära sig tyska, de behöver intensivträning, de förtjänar personer med jaktmarker och badsjöar, jag ser dem framför mig i något alplandskap... Nån lantlig miljö i Sverige eller Norge eller Damark eller Finland är inte helt fel heller...de ska få alla sprutor, chips och pass inom kort. Intresserad, någon? |
|
||||
|
||||
Sv: Cassie och Tonia
Ja, om Caesar fick ta hand om dem ett tag.
Berätta gärna hur det går för dem, och för dig. Är väldigt intresserad av hundar, och ser gärna Caesars program. |
|
||||
|
||||
Sv: Cassie och Tonia
Ack ja, alla dessa hemlösa hundar...hoppas det löser sig snart, så de får familjer båda två. Undrar om det inte kommer att dyka upp ännu fler nu när folk knappt har mat på bordet till sig själva...
Lycka till, Monica! |
|
|