|
|
||||
|
||||
Stelios Kazantzidis
Stelios Kazantzidis är ju med på listan som man skall rösta på.
Måste erkänna att jag inte ens känner till namnet Blev nyfiken förstås. Vilken slags musik sjunger han? Och annat som är värt och veta,vill jag ha reda på Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Stelios Kazantzidis
En av de allra största grekiska artisterna, skulle jag vilja påstå. Var gift med Marinella, och de uppträdde ofta tillsammans. Kan inte förstå hur du har lyckats missa honom... Här finns en hel del att läsa:
www.geocities.com/Athens/Oracle/1756/KazantzidisSt.html http://wiki.phantis.com/index.php/Stelios_Kazantzidis Karin som vet hur man använder Google... Senast redigerad av karinafp den 2006-01-28 klockan 13:13. |
|
||||
|
||||
Tack Karin.Nu börjar jag få lite klarhet om honom
Fina länkar Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Jeg visst ikke at han var gift med Marinella. Kazantzidis har vært en av mine favoritter lenge, en virkelig h e r l i g stemme/røst , STOR sanger - som dessverre er død Kari |
|
||||
|
||||
Trevligt att ni har vaknat till i stugorna
Tack för dom smakproven jag har fått via datorn Gillar verkligen musiken och rösten.Som Karin säger: Hur har jag kunnat missa honom Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Har lyssnat mycket lite på och har bara enstaka spår med K men att han har varit och fortfarande är mycket populär förstår man eftersom det fortfarande kommer ut cd-skivor med honom flera år efter hans död. På greekcity ser man att han har en mycket stor produktion. Betygen är genomgående höga. Det finns många "All time bestsellers" och "Highly recommended". /pawik |
|
||||
|
||||
Då får man väl börja skriva på nu köpelista ifall man skulle komma till Grekland någon mer gång
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Inte för att nästa resta går till Grekland, men VISST MÅSTE VI KOMMA TILL GREKLAND IGEN ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Marianne |
|
|||
|
|||
När vi var i Aten nu i mellandagarna så fikade vi på ett ställe, där de hade Stelios Kazantzidis bild nästan som på ett altare med en ikon bredvid ...Hans namn stod inte , men när de såg att jag gick fram och tittade på bilden så kom en servitris fram och sa att det var en STOR grekisk sångare som var död nu...Lite förvånad såg hon ut när jag sa hans namn, jag kände ju igen honom!
Jo jag har flera skivor båda av honom och av Marinella,men jag visste inte att de varit gifta! Så har man lärt sig något i dag också! Lissi - förkyld och hängig i ett mulet Skåne |
|
|