![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag har en mormor som är väldigt intresserad av att måla och det har hon gjort i hela sitt liv, allt från porslin till oljemålningar. På sommrarna brukar hon åka ner till Halland och gå på målarkurser för att hon tycker att det är så kul. Men i år bestämde hon sig för att hon inte skulle iväg, bara för att hon hellre ville spendera sina pengar på att komma ner och hälsa på mig i Kournas när jag flyttar dit. Så då tänkte jag, eftersom hon snart fyller 78, att jag skulle ge henne en veckas eller två veckors målarkurs nere på Kreta hos mig istället. När jag var nere i Georgioupoli förra veckan såg jag några broshyrer om målarkurser i närheten men jag glömde helt enkelt att ta med mig några. Jag har googlat som en galning men inte riktigt hittat något på internet. Har ni något tips på målarkurser (helst olja) på Chaniakusten? Ju närmare Kournas desto bättre då jag antar att hon vill bo hos mig! Och fanns det några ni tyckte var mindre bra? Alla tips är varmt välkommna ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Almirida har Håkan Lager kurser, visserligen akvarellmålning, men man kanske kan få undervisning i oljemålning också. Man kan ju alltid höra sig för.
Kursen hålls på Langley Resort Almirida Bay, se under temaveckor Kreta. /Lena www.langley.eu |
![]() |
|
|