|
|
|||
|
|||
Restaurangtips Samos!
Kom just hem från en vecka med tjejen från Samos, en fantastik grekisk ö att besöka och mitt senaste (av många) besök var inget undantag! Jag kände nu att det var på tiden att passa på och tipsa om en liten restaurangpärla på Pythagorions hamnpromenad vid namn Elia!
Elia ligger längst ut på hamnpromenaden i byn Pythagorion som ligger på öns sydöstra sida. Restaurangen har funnits (tror jag) i 7 år och har gång på gång, år efter år kittlat min och min tjejs smaklökar! Personalen är go och glad och maten är riktigt, riktigt god och vällagad. Dom kör en mix av traditionell grekisk mat, internationella klassiker och egna specialiteter. Inget trött pizza/pasta-hak här inte! (vilket det finns på tok för många!!). Efter årens alla besök har vi hunnit testa många av byns restauranger men hittills är Elia den absoluta favoriten och är helt klart värt ett besök! Ni som vart där vet antagligen vad jag talar om ! |
|
||||
|
||||
Sv: Restaurangtips Samos!
Japp! Jag kan bara hålla med.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Vi tyckte att det var god mat i Pythagorion i överlag Besökte mest tavernor "bakom" strandstråket! Två av favoriterna heter Symposium och Maritsas
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Jag tyckte att man kunde hitta "riktig" grekisk mat En enda gång blev jag besviken när jag beställde dolmades med kål på en taverna Dom smakade absolut ingenting, tom hade dom glömt och salta
I dessa dagar så har man nog inte råd och laga mat med sämre kvalitet, för då blir man snabbt av med gästerna Matpriserna var bra, inte dyrare än förra året! Riitta |
|
|||
|
|||
Elia är absolut bäst. Men förra året gick vi av misstag in på restaurangan bredvid och åt en fantastiskt god kleftiko. Jag minns inte namnet på den.Där var ingen kö och med trevlig personal. Det får bli besök på båda ställena nästa gång.
|
|
||||
|
||||
Jag har också ätit där och varit mycket nöjd.
|
|
||||
|
||||
Håller också med. Tyvärr är det många som gör så, för det är svårt att få bord.
|
|
|