|
|
|||
|
|||
Behöver er hjälp!
Hej alla!
Eftersom vår resa i år blir senare än vanligt (de två sista veckorna i sep..) har jag haft svårt att veta vart vi ska åka... Hade nog i första hand valt Skiathos, men det känns som det är lite för sent för det. Vill ju ha värme! Har nu börjat tänka på Kreta... Hur är vädret där i slutet av sep? Vi har varit på flera öar, men aldrig Kreta. Är det något ni rekommenderar..? Har annars Skiathos och Karpathos som favoriter Om vi nu tar Kreta, vart ska vi bo?! Jag är ute efter en mysig liten stad/större by med mysiga barer och tavernor. Men även med närhet till fina stränder... Gärna gångavstånd för de dagar man bara vill slappa... Kommer även att åka runt lite, men vill bo på endast ett ställe. Vilken ort ska vi välja..? Runt Chania..? Eller någon annan? Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få av er Kreta-kännare! |
|
||||
|
||||
Sv: Behöver er hjälp!
Citat:
|
|
|||
|
|||
Rethymno...många mysiga restauranger,sen kan Ni åka runt lite på sydsidan,,Paleochora,,,Plakias,,Agia Galini....Kreta är ett bra val den tiden på året(alltid ett bra val)
|
|
|||
|
|||
Chania, Kolymbari och Paleochora helt klart!
Brukar åka till vårt hus i Maleme i slutet av september, helt ok /Nico |
|
|||
|
|||
Älsakar Paleochora och det är en fantastisk upplevelse i september.
Som alternativ skulle jag välja Kalyves som har allt du söker samt närheten till både Chania och Rethymnon samt sydkustens Sfakia. Inte minst har man nära till Aptera och bergen söderut som man når på tio/femton minuter. Apokoronas är ett makalöst vackert område, har jag numera förstått. Hur man än väljer blir det bra eller riktigt otroligt bra! Paul |
|
|||
|
|||
Ser at pollebosse har sett lyset!
I øvrigt er vel alle stedene som har vært nevnt i tråden så langt ba steder å besøke og har faktisk vært på/i de alle sammen siste månedene. Pollebosse har lært meg om et nytt sted; Mirtos langt øst på sydkysten, og dit har vi bestemt oss for å reise igjen til neste år, men skal kan hende la det fortsatt bli et litt "hemmelig" sted? Senast redigerad av mouche den 2012-06-27 klockan 18:59. |
|
|||
|
|||
Citat:
Det har satt djupa spår, bara positiva! |
|
|