![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Var är står mannen och pysslar med sina djur?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Schinoussa?
//Berra |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Loutro på Kreta ?
|
|
||||
|
||||
![]() Visst är det i Loutro som herden står och matar sin djur, med gårdagens bröd från tavernorna ![]() Har du kanske sett det....? Grattis Anne! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har bare sett geitene på avstand.Vi bodde i den andre enden av "byen",men såg fra terrassen at de samlet seg på kaien der
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det!
(Jag trodde inte att bildgåtan skulle lösas SÅ snabbt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För många år sedan bestämde jag mig för att i mitt nästa liv skulle jag återfödas som fjällko. Och då skällko, för dom får leva längre. Korna går upp på fjället på morgonen och här behövs ingen herde, utan skällkon bestämmer vägen. På fjället hittar dom mat. När dom sedan känner framåt aftonen att dom behöver mjölkas går dom i sakta mak nedför fjället. Vilket härligt liv!
Men nu har jag ändrat mig, sedan jag sett getterna vid Loutro. Dom spenderar dagarna på berget ovanför byn för att försöka finna föda. Getaherden utfodrar och mjölkar dom vid behov. Där får dom springa lösa hela året, för herden är en av dom få som finns i byn hela året. Dom ser verkligen ut att trivas och vara lyckliga. Så vill jag också ha det om jag eventuellt återföds! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tittar man noga på bilden så ser man precis det du beskriver! Jag kommer aldrig att glömma ljudet av bjällrorna när dom sprang nedför berget ..... |
![]() |
|
|