Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-01, 22:20
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Hemma igen från Rhodos

Har haft en kanonhärlig semester, men avslutningen kunde vart bättre

Jaha, då är man hemma igen. Vad kallt det var när man kom ut ifrån Landvetter och skulle gå till bilen, BRRRR.....
Det var KAOS på flygplatsen på Rhodos (Diagoras) så mycket folk har jag aldrig vart med om där. Tre incheckningsdiskar för oss som skulle med planet till Gbg, men ändå så tog det ca 35 min bara där, sen så ska man ta sin väska själv till bagagedroppet. Det var då det riktiga kaoset bö...rjade. Kön ringlade sig saaakta framåt inga vakter som ordnade upp kön. Då är det klart att alla började gå in i kön som dom ville. Då blev jag förbannad och sa till en "nysvensk" som skulle tränga sig före(för han hade bråttom till planet, han skulle med samma plan som jag) att han fick snällt ställa sig i kö som alla andra, vad sur han blev. Då hade jag stått i bagagekön i en timme. En halvtimme senare fick jag ialla fall lämnat min väska. Då skulle man upp till säkerhetskontrollen, naturligtvis lååång kö där oxå, den kön tog 20 minuter. Då stod det "final call" på min gate. Genom "bågen" och naturligtvis så piper den, så jag fick ställa mig vid sidan om och bli visiterad, då var jag så frustrerad så jag sket i att det var pinsamt. Sprang till gaten och ut till flygbussen som stod o väntade på oss, jag hade ett antal till bakom mig, så jag var inte sist som tur var. Kommer till planet o springer uppför trappan o blir nedknuffad i stolen av flygvärdinnan som är superstressad (planet skulle lyft för fem minuter sedan) Tillslut är alla med iallafall. DÅ kommer antiklimaxet, VI FÅR INTE LYFTA.........

Det hade nånting att göra med att Polska flygledare satt stopp för all flygningar över Polen (eller nått sånt, hörde inte så noga) Vi skulle få lyfta 4,5 timmar senare, fem minuter senare ändrades det till att vi BARA skulle få sitta i planet EN timma innan take off....

F-N vilket avslut på en annars superhärlig resa........

För två eller tre år sedan byggdes Diagoras om för att den var för liten, skulle behövts byggas ut ännu mer....
Svara med citat
Gammal 2012-07-02, 07:42
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hemma igen från Rhodos

Uff det der hørtes ikke bra ut Irene!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:44.