|
|
|||
|
|||
Transport flygplats - hamn tidigt på morgonen
Hej! Jag och min sambo ska båtluffa för första gången. Vi anländer med flyg till Santorini 03:40 på torsdag. Vi har tänkt ta båten till Naxos som går vid 08:50 och undrar hur vi smartast (och billigast) tar oss ifrån flygplatsen.
Vi har läst att första bussen från flygplatsen till Fira går 07:20 och undrar därför: Hinner vi till hamnen i tid om vi tar denna buss eller är det smartare att ta en taxi? Eller är det rent av så att det går bussar direkt från flygplatsen till hamnen? Tack på förhand, hoppas vi hinner få några svar innan vi åker. Mvh Nicolas & Sara |
|
||||
|
||||
Sv: Transport flygplats - hamn tidigt på morgonen
Tror nok sikkert dere rekker det.... Tipper ca. 20 min. Til Fira og 20 til havnen. Men vet ikke hvor ofte det går buss fra Fira til havnen, er dere uheldige så går det en gang i timen og i verste fall halv 8.... Da har dere et problem.
Dere er to stykker så hadde tatt taxi, ikke så mye å spare... Dere kan jo se om dere evt. Ser en enslig person på reise som kanskje skal til havnen, da kan dere spørre om å spleise Jeg reiser alltid alene og hadde blitt kjempeglad om noen spurte meg om å dele taxi... Ia |
|
||||
|
||||
Jag skulle ha tagit en taxi till hamnen. Det är en omväg att åka via Fira, och som Ia skriver kan det bli stressigt beroende på hur ofta bussarna går. Fast ni får se en del av Santorini om ni väljer bussen.
|
|
|||
|
|||
Tusen tack för era svar! Det blir nog taxi, som ni säger. Passar på att kolla in Santorini de sista dagarna innan vi åker hem igen.
|
|
|