|
|
||||
|
||||
Vädret i oktober
Vi var i Agia Marina i början av maj och hade underbar sommarvärme. Verkligen tur med vädret. Hur är vädret de två sista veckorna i oktober? Jag förstår att det kan vara omväxlande, men kan man ha tur och få sommarväder även då?
|
|
||||
|
||||
Sv: Vädret i oktober
Nja, vädret kunna förvisso variera, men vår erfarenhet säger att det oftast är behagligt väder på Kreta även i slutet av Oktober. Men, som sagt, heltvisst kan det komma regn och åska, men oftast är det ett mycket behagligt väder på Kreta även Oktober och November.
Betänk att det bara är cirka 20 landmil från Kreta till till den nordafrikanska kusten. Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
Jeg var på Kretas nordkyst i hele oktober ifjor og i begynnelsen av oktober var det veldig bra, men ble nokså ustabilt og litt kaldt utover i måneden og med en del regnbyger. Tror det var noe kalder enn vanlig.
Skal nedover i år også og håper på bedre uker da. |
|
||||
|
||||
Tack för era svar! Fick ta och titta på kartan lite mer noggrant och visst ligger ju Kreta bra till ändå. :-) Vi har badat i havet i Alghero och i Balestrate i oktober de senaste åren. Klart det måste gå på Kreta då också. Jag tycker oktober är en utmärkt månad för semester eftersom det inte är lika mycket folk överallt. Vi finnar är vana med både svala väder och space. Ränderna går aldrig ur... vi klarar även en och annan regnskur.
|
|
|||
|
|||
Har varit på sydvästra Kreta i oktober.
Vattnet är varmt och vädret har varit strålande. Det är en underbar avslappnat tid att vara där. Man njuter av lyxen att kunna få umgås med lokalbefolkningen på ett fint sätt och även de kvarvarande turisterna är "avslappnade och stressfria". Paul |
|
||||
|
||||
Börjar det inte bli lite "halvdött" i Agia Marina vid den tiden. Jag menar att en del restauranger bommat igen?
|
|
||||
|
||||
Funderar lite på att välja en annan ort än Agia Marina denna gång. Det var inte riktigt den typ av ort vi i vanliga fall väljer att bo på under våra semestrar.
|
|
|