Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-05, 09:59
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Även

30 dagar når ett slut ...

Igår klockan 20.50 lyfte vi med norwegian efter en härlig avslutning på limnopolis vattenland i chania ! Barnen blev överförtjusta och vi glada över att slippa gå i väntans tider en hel dag.
Våra sista dagar gick i lugnt tempo , vi hann med en utflykt till spili och agios pavlos men har annars mest hållit oss i Rethymno. Efter det att vi kom tillbaka från loutro var temperaturen något behagligare även om det inte är före kl 21 msn ens funderar på att gå ut för en matbit.

Vi har haft en fantastisk resa trots min olycka , vi har upplevt både nytt och gammalt vilket är charmen med denna härliga ö - finns alltid något nytt att upptäcka och något välbekant att upptäcka igen med nya ögon och nys erfarenheter!

Papegojan i loutro babblar på , ibland lite väl höga tjut för min smak men det är skojigt att se hur folk hoppar till då de tilltalas - undrar om den tillhör en av de 10 bofasta i loutro - såsom den fins sjöbusen som tog oss till stranden bortom Fenix ...

Hej då kreta - tack för i år , vi kommer tillbaka för nya äventyr ! Nu ser vi fram emot lite svensk sommar innan vi om 10 dagar åter går tillbaka till arbete och skola ! Blir en stor dag för vår yngsta som nu lämnat förskolan och tar steget in i skolans värld , men även för den stora som nu börjar mellanstadiet !

( bilder från resan kommer! )
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 16:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Även

Tack för alla fina rapporter vi fått att njuta av här hemma....då är man ju ändå på resa fast man är hemma

Såklart är det stort att börja skolan..som gammal lågstadielärare vet jag ju det och nu som förskollärare så skickar jag ju nu iväg barn till förskoleklass.

Själv ser jag fram emot 2 höstveckor i Grekland om 7 veckor

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-08-05, 23:42
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Även

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Papegojan i loutro babblar på , ibland lite väl höga tjut för min smak men det är skojigt att se hur folk hoppar till då de tilltalas - undrar om den tillhör en av de 10 bofasta i loutro
Papegojan fanns i Loutro när vi var där för 8 år sedan . Då bodde den med sin "husse", ägaren til Daskalogioannis Hotel, även på vintern. Då var det 7 personer som övervintrade (med papegojan ), så befolkningen kanske har ökat sedan dess......
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:47.