|
|
||||
|
||||
Sardiner eller traditionell Kretensk musik...
Sardinfestivalen i Nea Chora sägs enligt källor gå av stapeln den 10/9 i år.
Om man av någon orsak inte kan delta under denna festlighet, som jag inte kan, har man den 11/9 chansen att höra Kretenisk musik, jazz och modern Grekisk tillika på Hatzimixalis Daliani street. Den 11/9 annordnas ett event, till förmån för mindre bemedlade, av Chanias borgmästare. Mat finns i bufféform från 3 euro tallriken, öl från 1 euro. Tre scener är uppbyggda på Daliani, mat och dryck finns att tillgå vid valfri ststion, och Kikh finns att beskåda på Oneirodromio, nära den modernt Grekiska scenen, efter 00.20. Alla pengar går oavkortat till hjälparbete i Chania, Hatzimichali Daliani street är en bilfri gata, helt nära Agora och Lädergatan, med ett pulserande folkliv.Om du/ni befinner dig i Chanias omnejd, ta chansen! //Kikh |
|
|||
|
|||
Sv: Sardiner eller traditionell Kretensk musik...
Takk for tipset , mulig at jeg er tilbake fra sydkysten den dagen, da vil jeg absolutt ta turen til dette arrangement. Ser jeg deg så hilser jeg på igjen!
|
|
|||
|
|||
He, jag har fått veta att Sardinfestivalen börjar i morgon, 3/9?? Har du säker källa? Åker den 4/9 till Nea Chora
|
|
||||
|
||||
Festivalen sägs vara senarelagd eftersom någon ärkebiskop vill närvara. Jag har skickat en förfrågan om exakt datum till en av Nea Xoras krögare, han om någon borde veta besked, och hoppas på snart svar.
//Kikh |
|
||||
|
||||
''ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ KIKH,Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΑΡΔΕΛΑΣ ΦΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ,ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ...''.
Nu är det bekräftat av en lokal ouzeriägare att Sardinfestivalen i Nea Xora infaller den 10/9. Välkomna ni som kan! //Kikh |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|