|
|
||||
|
||||
Krönika - Lidén i Aten
Den svenske prästen i Aten, Gunnar Lidén, skrev i lördags en mycket läsvärd krönika i Värmlands Folkblad, "Elva miljoner jag." http://www.vf.se/kronikor/lordagskronikan
Här hittar ni även några av de andra lördagskrönikorna han skrivit under rubriken "Lidén i Aten." Det är även han som gjort de fina illustrationerna. Läsvärda och intressanta krönikor med många reflektioner om vardagen i dagens Grekland! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Sv: Krönika - Lidén i Aten
Takk for artikkelen . Kan hende Liden har et poeng når han sier at grekerne ser ut til å mangle 'vi'-følelsen? I hvert fall lesverdig det han beretter.
|
|
|||
|
|||
Mycket intressant och lärorik läsning! Man blir åter igen påmind om hur bra vi har det här i Sverige och i Norden. Sunny12 |
|
|||
|
|||
Tack Annki!
Helt fantastiska krönikor....så sant , så fint skildrat och särskilt kul när man känner till många av de platser som beskrivs. Claes och jag har ju bott vid Omonia flera gånger i Aten och vi känner väl till alla gator däromkring och alla fantastiska små affärer av alla de slag. Skildringen av Mani väckte minnen från 2007 med färden med bil från Aten, via Nafplio, Githio,och Stoupa till Kardamili...en vårresa vi aldrig kommer att glömma. Nu ska jag kolla efter fler krönikor. Är det på söndagar Gunna Lidén skriver? Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Og så finnes Lidén i Aten på Eva's liste på 'Grekisk Sallad' over alle svenske blogger i Hellas , det ble jeg oppmerksom på nettopp nå. Flotte skriverier.
|
|
||||
|
||||
Tak for tippet - rigtigt spændende
|
|
||||
|
||||