![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Letade häromdagen efter ett jouröppet apotek i Chania på Gula sidorna ,hittade inget men 91 st fanns reg där .Chania har c:a 65000 inv.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr är det så och en grekisk läkare som jag känner säger att det kan vara ett helt omöjligt projekt att förklara för en förkyld grek att han inte behöver någon antibiotika utan bara drabbats av ett virus.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jo men blir man förkyld på Kreta kan man ju ta till en av deras huskurer som
exempelvis petimesi, som bl a säljs på marknaden. Det finns ju fler dekokter, dess verkan? Ja säg det? Jag håller med Eva om att det är näst intill omöjligt att förklara mediciner för en grek. Dessutom har de ju tät klädsel from oktober oberoende på hur vädret ser ut. Vi går i shorts och tshirt, de i läderjacka, långbyxor, mössa, höga stövlar och handskar (lite överdrivet men nog så nära), de är ömtåliga våra grekiska vänner! lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Mina Vänner som bott här länge säger att Grekerna går efter kalendern ej temperaturen.Och en Grekisk bekant talar om fuktiga vindar som skapar ledvärk förkylningar .Oavsett hur ,var och en blir salig på sin tro.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I Grekland har jag fått antibiotika utan undersökning. En kompis till mig fick en antibiotikaspruta när han hade solat för mycket. |
|
|||
|
|||
![]()
Man börjar bli restriktivare här också ,en bekant fick stark antibiotika utskriven ,när han kom till apoteket krävde de ett speciellt recept för att levera denna typ .Så det var bara att återvända till läkaren som ändrade till en annan typ .Förklaringen var att apoteket var mer uppdaterad än Läkaren ,vad som gällde
|
|
|||
|
|||
![]()
I Chania sätter apoteken listor på dörren med öppettider för olika apotek, dag för dag. Ett av apoteken har nattöppet , olika för varje dag. Det har öppet till 14 och sedan från 18 till morgonen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jo ,jag har sett ,men de stämmer lika bra som busstiderna ibland.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|