|
|
||||
|
||||
Grekiska restauranger i Sverige
På Kalimera listar vi grekiska restauranger över hela Sverige. Det är svårt att ha koll på om det tillkommit några nya, eller om det försvunnit några. Jag vore därför tacksam om ni kunde hjälpa mig.
Listan finns här. Leta upp din stad och se om uppgifterna stämmer, och om det saknas restauranger. Du kan skriva eventuella ändringar här, eller skicka oss ett mejl. |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska restauranger i Sverige
Hej!
Mesogios finns inte kvar på Åsögatan 111 i Stockholm. Jag vet inte mer än att det nu på den adressen finns en restaurang med Svenskt/Franskt koncept som heter Södra sällskapet. //Lena |
|
|||
|
|||
Hej, listan var inte komplett över Grekiska restauranger i Västerås här har du en till, Restaurang Tzatsiki, Traversgatan 7, Västerås (äkta grekisk kolgrill) mvh Sunny |
|
||||
|
||||
Greken i Gävle heter nu Två Oliver, adress och telefonnummer är samma.
Gunilla |
|
|||
|
|||
Kedjan grekiska kolgrillsbaren ägs och drivs av syrianer och kvaliteten är så långt ifrån grekisk man kan komma. Det känns inte rätt att ha med den på listan bara för att den har ordet "grekisk" med i titeln...
|
|
|||
|
|||
Ja, men det är väl upp til Janne att avgöra isåfall, vad som är äkta eller ej, god mat har dom iallafall!.... |
|
|||
|
|||
Citat:
Det var bara en liten reflektion och jag är mycket väl medveten om att ingen bryr sig om vad jag tycker och att inte kan påverka den där listan. |
|
|||
|
|||
Citat:
Janne ville veta om det tillkommit någon ny restaurang i staden där man bor och den här fanns inte med på listan. Som du säger hur lätt är det att avgöra vad som är äkta eller ej i dagens läge, den här restaurangen marknadsför sig som en grekisk restaurang så nu fick man skit för att man ville vara snäll och komplettera en lista.... |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Eftersom Tzatsiki har en "äkta kolgrill" som jag skrev i inlägget, så trodde jag det var det du syftade på??
|
|
|||
|
|||
Aha nej nej inte alls då missförstod du mig! Jag menade kedjan "Grekiska kolgrillen"!
|
|
|||
|
|||
Sorry.....så fel det kan bli ibland, verkligen ett stort missförstånd!!....
|
|
|||
|
|||
Costas taverna och bar skall det vara och inget annat. Den ligger i Uppsala och är vår kvarterskrog på andra sidan stan mot där vi bor. Känns lika varmt välkomnande som att vara i Grekland.
Hälsningar Inger |
|
|||
|
|||
Glasbruket Café och galleri på söder i Stockholm har för övrigt bytt namn till det mer grekklingande "Farbror Nikos"! Rekommenderas å det varmaste med traditionella grekiska rätter som pastitio och moussaka och grekiska bakverk. Allt hemlagat från grunden!
|
|
|||
|
|||
Jag tycker det spelar roll...jag vill ju inte äta på en "grekisk" restaurang som inte är grekisk =) Tack för att du skrev hur det ligger till.
|
|
|||
|
|||
Inga problem. Tycker att det är riktigt fult hur de luras med namnet.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tack ni också. Listan är uppdaterad. |
|
||||
|
||||
I Karlstad ligger Restaurang Agapi på Drottninggatan 7
|
|
||||
|
||||
Greken i Strängnäs ligger på Hospitalgatan 17.
|
|
|