![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla Grekland älskare!
Jag är i behov av era hjälp,vi håller på som bäst att planera våra semester till sommaren och det lutar åt Kefalonia. Vi kommer åka med Apollo eller Airtours för visst är det de enda charterbolagen som har resor dit? Vi vill få tips på ett bra hotell som har gångavstånd till det mesta,viktigt för oss är bra bad där man ev kan snorkla. Hur ser prisbilden ut på Kefalonia mat,solstolar mm? Vi är två vuxna och en tonårstjej som åker,har ni andra tips på ställen i Grekland som kan passa oss så kom gärna med förslag. Vi vill ha bra stränder,genuint grekiskt ja allt det där som hör Grekland till ![]() Tack på förhand lillii ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var på Kefalonia i september 2012, og bodde på Hotel Mouikis sentralt ved havnen i Argostoli. Hvis vi skal tilbake, er vi ikke i tvil om at vi vil ha det samme hotellet en gang til. Det er ikke noe typisk turisthotell, men et byhotell med mange greske gjester som tydelig var ute i business. Meget god service! Byen er også lite preget av turisme, og er en ekte gresk by som lever sitt eget liv. Mange gode spisesteder i sentrum.
Det tar mellom 20 og 30 minutter å gå over til strendene ved Lassi, som er turistområdet, hvor også de fleste bostedene ligger. Vær klar over at rommene på Mouikis er av ulik størrelse, -02-rommene er de beste, med balkong med utsikt to veier, både mot havnen og inn mot byen. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Jag har inte varit på Kefalonia (än!) men efter mycket research bokade jag och min sambo ett lägenhetshotell som heter San Lorenzo Village via Apollo (http://www.apollo.se/resor/europa/gr...ge?simple=true). Det ligger rankat som nr 1 av 17 hotell på Tripadvisor med 9,2 av 10 i omdömespoäng. (http://www.tripadvisor.se/Hotel_Revi...n_Islands.html). Vi åker den 20 juli och stannar i två veckor, oj vad jag längtar! Ligger högt med fin utsikt, nära till havet och lokala byn. Tar ca 15-20 minuter att promenera till huvudstaden Argostoli.
|
|
|||
|
|||
![]()
Lassi är den bästa orten på Kefalonia om man vill ha nära till en jättefin sandstrand. Spana in Silo apartments, där bor man superbra med gång avstånd till både stranden, affär och tavernor.
Men om ni väljer att bo i Lassi måste ni bara hyra bil några dagar och åka till Assos och Fiskardo också. Supermysiga byar båda två. I Assos kan jag varmt rekommendera ROI apartments, mer mysigt än så blir det inte. :-) |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Grattis till ett bra val av semesterö! Vi bor alltid i Lassi, gärna norra delen, då det ligger bra till i förhållande till stränder och till Argostoli. Bor du i Lassi så har du ett knippe fina sandstränder på gångavstånd. De finaste ligger i södra delen, men de är oxå de mest besökta (Makris & Platis Gialos). Silo som skrivs om här är jättebra, och där har jag bott. Det ligger i den södra delen och nära de 2 stora stränderna. Från den norra delen av Lassi tar det bara en kvart att ta sig in till Argostoli (beroende på vart man ska). Från Silo, kanske 10min extra. Taxi kostar 5 Euro. (Dvs lika mycket som ett glas Coca Cola till dottern, kostade på en av strandtavernorna på Halkidiki i somras ![]() Sen är det rekommendabelt att hyra bil, var man än bor på ön ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hei! Stiller meg bak anbefalingen om San Lorenzo Village i Lassi
![]() ![]() Flott spasertur over høyden mot Argostoli. Man kan da fortsette langs havnepromenaden, rundt en odde, hvor det ligger en koselig taverna der det er herlig å stoppe å nyte forfriskninger, før man går videre tilbake til Lassi. Med litt rask gange og en liten stopp tar det ca 2 timer. Men vi brukte også 4t. Men da med flere stopp, og i rusletempo ![]() ![]() . Senast redigerad av May den 2013-02-17 klockan 12:36. |
![]() |
|
|