![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
161 | 74.19% |
Ja, jag ska boka senare. |
39 | 17.97% |
Nej, jag väljer något annat land. |
4 | 1.84% |
Nej, jag ska stanna hemma i år. |
2 | 0.92% |
Jag vet inte. |
5 | 2.30% |
Jag bor i Grekland. |
6 | 2.76% |
Antal röster: 217. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nytt år innebär nya Greklandsresor. Jag ska absolut åka till Grekland i år, bara jag har hälsan. Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år? Eller väljer du något annat alternativ? Lägg din röst här ovan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, i år ser det ut att fungera. Förhoppningsvis sex veckor, på Karpathos naturligtvis.
![]() Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
![]()
Tre resor brukar jag göra
Fyra veckor (29-32) till Chania bokade ![]() Olivplockar resa ett måste i November ![]() En vecka i Maj eller Juni skulle passa bra om man får ledigt. |
|
|||
|
|||
![]()
Två veckors ö-luff i Kykladerna i juni är bokade sen några månader tillbaka! Funderar också på ett besök i Dodekaneserna i oktober men har inte bokat ännu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur funkar en "Olivplockarresa"?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nå har vi leid et lite hus på Karpathos, så jeg håper å få flere turer dit i år. Har booket to uker i mai, og sjekker flytider for å finne en liten tur dit i begynnelsen av april. Også blir det nok tur til høsten også.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Karin; Varför just Karpathos? Och var o vilket hotell? Vi har tittat på Karpathos men har lite svårt att bestämma oss... |
|
|||
|
|||
![]()
Har bokat en långresa i år 7/5-20/07. Flyger till Chania bunkrar i Phalechora åker till Gavdos 9 dagar vidare tbs till Kreta. Agia Galini-Matala-Mirthos-Tertsa-Ferm-Chrissy Island. Sedan lämnar Vi Kreta för favoriten Anafi vidare till Sikinos-Milos-Kimolos-Syros-Fourini-Ikaria-Samos-Leros-Kalymnos för att komma till Favoriten Tilos. Hem från Rhodos.
Längtan blev för stor blir en vandring 2-5/4 runt stavros på Kreta bland alla blommor. Ev en 3 resa i slutet av Augusti början på Sept till favoriten Ligres på södra Kreta. Mysig taverna strand o boende mellan Triopetra o Prevelli. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har redan bokat 2 resor till Kreta.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Japp Två veckor i juni till Parga. om jag får ledigt blir det en vecka
i september också ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Imorgon har vi varit på Kreta 5 månader och stannar drygt 4 månader ytterligare. Personligt rekord!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hittills är 3 resor bokade... en vårvecka, 3 sommarveckor och en sensommar vecka
![]() ![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bokat påskresan (Grekisk påsk) till Kalymnos och några dagar på Rodos
![]() Sen får det bli hur det blir senare i år. Hittar jag bra priser till Karpathos, så blir det ju resa dit också så småningom ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu har vi nedräkning till majresan... 16 dagar kvar till den ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Om 3 uker reiser vi! De siste årene har vi reist mest til vestkysten, Korfu, Parga, Zakynthos, Lefkas, Kefalonia, med et par nødvendige besøk på Kreta iblant. Et fascinerende område, som nesten bare er oppdaget av briter, ser det ut til. Og i mai blir det en uke på Lefkas og en uke i Parga igjen. Septemberturen er helt åpen, Karpathos har ståttt på venteliste noen år nå, så kanskje....
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Iår blir det en bilresa genom Europa till Grekland..där vi kommer att hålla oss till fastlandet Thessaloniki-Ioaninna-Paleros...självklart ska ju det besökas även Lefkas då vi ändå är i närheten. Det är första gången vi bilar ner så vi får väl se om det ger mersmak eller om vi nästa år tar flyget igen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen ska vi återse Naxos, hos Nikoleta på Golden Beach! Hittade billigt direktflyg från Gardemoen till Santorini, SAS, under 4 000 tor för två. Tre veckor i aug-sep. Blir några nätter på Honeymoon på S. också.
|
|
||||
|
||||
![]()
I år blir det äntligen en septemberresa till Grekland! Den går till Perissa på Santorini tillsammans med yngsta dottern!
![]() Vill gärna få rå om henne lite innan hon återigen tänker tillbringa vintern på resande fot i Indien! ![]() Hon går nu och drar på nån maginfektion som hon fick i vintras! Fattar inte att hon törs åka dit igen! ![]() Nej, tacka vet jag Grekland med sin goda och fräcsha mat! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: