![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kommer ni ihåg Zoniana? 2007 gjorde polisen nedslag i byn. 200 poliser anlände bl.a. med helikopter, för att anhålla en del av byns befolkning för stora haschodlingar bland olivlundarna.
Vår vän sedan många år, Rena, drog denna maidinada. I fri översättning låter den så här: "I Zodiana mor min satte mången böna, men något måste väl ha hänt med fröna. För snart så blev vi alla vars, det grodde snart en massa hasch". Hur det är nu i byn, vet jag inte. Tråkigt nog. Berätta. /Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Har ingen aning. Vi var där som hastigast för två år sedan. Märkte inget speciellt. Jag minns mycket väl händelsen. Vi var på Naxos då och satt mycket framför teven och följde utvecklingen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Besökte byn i höstas och det var stilla som en filbunke.... åtminstone på ytan.
Innevånarna, vissa, ser ju f´tås lite mer misstänksamt på besökare i november, det kunde man ganska enkelt konstatera. Turisten är inte lika lätt att känna igen så här års, då man är klädd mer likt en kretensare p g a kylan här uppe i bergen. I övrigt märktes ingenting konstigt utan gästfriheten och vänligheten fanns där som vanligt. lars Kriti stin kardia mou |
![]() |
|
|