|
|
|||
|
|||
Bokat Koroni
I början av maj återser vi Peloponnesos efter arton år. Direktflyg Arlanda-Kalamata med Aegean airlines. Första veckan bor vi en bit utanför Koroni, Villa Olivia, ser väldigt trevligt ut. Är det någon som har bott där?
/Lena |
|
||||
|
||||
Sv: Bokat Koroni
Grattis till ert val av resmålet! Ni kommer säkert att stortrivas
Vi själva bor i grannbyn till Villa Olivia. Intressant att efter 18 år se vad ni tycker om området idag. Jag var här första gången också 1995. |
|
|||
|
|||
Tack! Vi tror som du, att vi kommer att trivas förträffligt. Vi förmedlar gärna våra intryck så småningom.
/Lena |
|
||||
|
||||
Jag har bott en månad alldeles nära Villa Olivia. Det är så vackert där med sypressdalar och olivlundar och en fin lång strand att jag är också säker på att ni trivs bra där. Peloponnesos har så många fina ställen att besökas. Och Koroni där nära är en livlig liten by med ett vackert kloster och fästning, det var mitt egentliga fredsställe .
Ha en fin semester! Eija |
|
|||
|
|||
Tack, tack! Allt det du beskriver låter jättebra.
/Lena |
|
|||
|
|||
Grattis till val av semesterboende. Har bott där tre gånger och i maj är vi tillbaka igen. Det talar väl sitt eget språk, innan Villa Olivia återvände vi aldrig till samma ställe. Där är underbart. Ett lugn som är fantastiskt, härliga vandringsstigar/vägar, utsikt man aldrig tröttnar på och ett underbart trevligt världpar.
Trevlig semester PS. Har ni några frågor kanske vi kan ge svar el tipps. Inger |
|
|||
|
|||
Inger, är vi kanske där samma vecka? Med början den 4:e maj för vår del.
Lena |
|
|||
|
|||
Nej Lena vi kommer den 11:e, så vi byter av varandra då. Var tänker ni tillbringa resten av semestern? Om det nu är planerat i förväg.
Inger |
|
|||
|
|||
Vi har väl inte riktigt bestämt var vi ska vara sista veckan, kanske inne i Koroni eller ev. Mani, Kardamili eller någon annan by. Kan du, Inger, eller ni andra som känner väl till Peloponnesos rekommendera något trevligt boende i Mani eller Koroni eller åt Pyloshållet?
/Lena |
|
|