Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-30, 20:47
sara_86 sara_86 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013
Standard skopelos med barn?

Vi sitter och planerar sommarsemestern -13. Jag är olidligt sugen på skopelos, men min fråga till er är om detta kan vara en ö som passar för semester med en 1,5-åring? Någon med egna erfarenheter? Tips på boenden som kan passa?
Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 09:31
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: skopelos med barn?

Jag åkte iofs ensam till Skopelos så jag har inga detaljsvar men det känns som att enda vettiga stället att bo på är i stan och stranden i stan är verkligen inte bra utan närmaste OK strand är 4 km bort. Det skulle göra att jag skulle tveka på Skopelos med så små barn. Men det är jag det.

Kamares på Sifnos kanske?
Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 09:36
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej!
På Skoplos är det ett måste med fordon, om du frågar mig. Har ni inga problem med detta så är Skopelos en toppenö, med eller utan barn.
Stränderna passade våra barn perfekt (ofta stenstränder, mer eller mindre stora stenar, några stränder med mer sand), men det beror ju på hur man är lagd. Vi kör badskor hela familjen och då är det ju bara kul att gå och samla stenar och snäckor längs strandkanten. En och anna krabba hittar man också... En del familjer föredrar ju sand och enbart sand, så det beror ju helt på vad ni gillar.
Skopelos bjuder på fantastiskt badvatten, underbar natur, härlig hamnstad, mysiga gränder, god mat, fina vyer och som sagt, jättefina stränder. När vi var där sist bodde vi på Stella Studios (du hittar kontakt här på Kalimera). Lagom promenad ner till hamnen, stora, väldigt välstädade rum och otroligt prisvärt! Jag längtar till Skopelos!
Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 17:32
sara_86 sara_86 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013

Tack för värdefulla svar båda två, samt boendetips. Vi ska ta oss en ordentlig funderare på vad vi prioriterar.

Trevlig helg!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:56.