![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vargjakten är stoppad, leve vargen!
|
|
||||
|
||||
![]()
Öhhh...okej?? I Sverige då, eller? Eller är det Grekland?
Skönt att slippa bli jagad iaf. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Som av ett ödets ironi beslutade rätten att inhibera vargjakten igår, den 6 Februari. Just denna dag är Samernas Nationaldag.
Här i renskötselområdet är frågan om vargjakt extra infekterad eftersom samerna driva uppfattningen att vargarna i området använda renflockarna som skafferi. Arne |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror inte att det finns några etablerade vargrevir i norr och västerbotten. Sen kan det ju naturligtvis finnas enstaka vargar i området.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Den artikel Arne hänvsar till i Vk handlar om jag fattat det rätt om det vargpar som bildat revir i Västernorrland och där hanen sköts för en tid sedan. Skyddsjakten är ju stoppad och om allt gått väl lever honan än.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju helt vansinnigt att ha skyddsjakt i ett område där det knappt finns någon varg. Hoppas Sverige blir fällt i EU-domstolen, såg på nyheterna igår där det troligen kunde bli fallet.
|
|
||||
|
||||
![]()
God kväll!
Vi har samtliga rovdjur,varg,björn,lo,järv här i norr.Varg kommer även vandrande öster ifrån,vilket kan vara bra för föryngringen men problem blir det där människan far fram,konflikter med naturen...Vi har inte så kraftig population som i värmlandsskogarna men det ställer ändå till en del.Sett i västerbottensskogarna är utplantering från djurparkers kullar vilket"inte"förekommer men likväl är det deras bil med burar och personal och det har blivit verifierat.Det kan inte bli bra,de drar sig lättare till människan tror jag. Där det är för mycket bör man skjuta i flera hänseenden..men vilket som..vad har det med Grekland att göra?? ![]() Dit ska vi fara o handla o leva så mycket det går för att gynna deras jobb o ekonomi.o även gynna företag här hemma som för grekiska produkter. Hasse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kafé Kalimera kan innehålla vad som helst - har inga gränser, om jag förstått saken fätt. För övrigt finns varg i Grekland - likaså attityder. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vargen springer omkring nere hos oss i Skåne.
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
På Samos finns det schakaler,vi såg inga men dom förde ett himla liv precis i
skymningen. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
En släkting till mig var ute i skogen under älgjakten i de norrbottniska skogarna då han mötte en björn. När han berättade för jaktlaget sa de varför sköt du inte. Nej han hade inte gjort mig nåt svarade släktingen.
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För över 20 år sedan så fick jag iden att ha en riktig vargpäls.
Jag har använt den som jultomte för barn och lite på skoj. Den är över 100 år gammal och även varit på museum för äkhetskontroll/fixning. Jag har den med ner på Kreta och haft den ett antal gånger på bränd torsdagen "Tsikno pempti" och dansat i vargpäls hela natten. Detta har givit stor uppmärksamhet. Det var ej något som jag insåg konsekvenserna av när jag köpte den och nu är det mer belastning att äga denna unika päls. Nedan ser ni min Grekiske vän Stelios (taxi Stelios) helt lyrisk i min päls. Vad skall jag göre med denna unika päls. väger säker 5 kg. |
![]() |
|
|