|
|
|||
|
|||
Serifos
Efter att ha fått rekomendationer om Serifos från vänner, blev jag väldigt nyfiken på den ön. Av vad jag har förstått så är det en väldigt lantlig och lugn ö med massvis fina stränder och vikar där man kan vara helt för sig själv, eller???
Frågan är om man ska bo i Chora eller nån by vid vattnet Vad tycker ni som vart där? Vad ligger boendepriserna på ungefär i juni till början av juli på ett ungefär, och är det lätt att finna boende? Vore tacksam för svar! /Alexandra |
|
||||
|
||||
Sv: Serifos
Hej !
Livadi ! Där skall man bo,tycker jag. "Hotell Nostos" på höjden till vänster när man kommer iland kan jag rekomendera. Upp till Choran går man på 1/2tim. Mvh /Tom |
|
||||
|
||||
Hej!
Är Serifos en ö du kan rekomendera? Är själv väldigt sugen på att åka dit men har ännu inte bestämt mig. Mvh Catarina |
|
||||
|
||||
Citat:
Hej ! Serifos är vad jag tycker, en av dom bästa Öarna i Kykladerna ! Choran tillhör nog den bäst bevarade choran i Ö-världen. Till Choran går man åsnestigen upp, det tar ca:30-40min. Dessutom finns för dom som så önskar fina stränder,bl.a Psili Amos. En av dom bästa i Kykladerna ! Mvh/Tom |
|
|||
|
|||
Tack för tipset!
Hur är Livadi som by? /Alexandra |
|
||||
|
||||
Citat:
Ni får inte missa Chora som Tom också skrev ovan, det är en fantastisk by. På torget finns en taverna och ett kafenión. Ni kan ta bussen upp, eller gå längs den gamla åsnestigen. |
|
|||
|
|||
Tack för svar!
Ska man sikta in sig att bo i Livadi eller Chora, de som rekomenderade Serifos till oss, tyckte att vi absolut ska bo i Chora. Vad tycker ni som har vart där? /Alexandra |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Det är väl kanske det bästa att bo i Livadi, särskilt om "allt" ligger däromkring
/Alexandra |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|