|
|
||||
|
||||
Kortbyxor äntligen
Nu har det varit fint väder i flera dagar och man skalar av lager efter lager av kläder ...idag hade jag avklippta jeans , t-tröja och skjorta och frös inte när jag körde moppe till stan. Barfota verandaspolning, fönster på glänt.
-Jo, vi är lite bortskämda, vi hatar att frysa. Jag åkte till stan för att vara med om när barnkören övade på AMONI. Det är fler än 20 barn i olika åldrar, från pyttesmå förskolebarn till tonåringar! Ledare är Manolis Lisgaris, som spelar gitarr och man tränar på en rad intensiva, raska och glada sånger. Texterna är inte särskilt lätta, men det hindrar inte barnen från att klämma i för fullt. En begåvad tonårsgrabb spelar piano så att man häpnar. Veckan innan påsk ska det vara basar på stan, och om vädret inte förstör planerna ska barnkören sjunga inledningsvis vid ett musikevenemang utomhus , vid kyrkan Agios Nikolaos, och avslutningsvis ihop med alla musiker och publik...det blir deras första framträdande för publik... Vi hoppas och tror att det kommer att bli en fin kväll. Vädret BORDE vara bra, men faktum är att det har varit väldigt svårt att spå väder denna vinter, inga tecken stämmer. Över oss kommer fler och fler plan och går ner för landning på Kos. Säsongen har sparkat igång... |
|
||||
|
||||
Sv: Kortbyxor äntligen
Låter riktigt härligt Monica!
// KR |
|
|||
|
|||
Låter verkligen underbart!
Längtar själv efter den första cykelturen i shorts här hemma och de ljumma vindarna som blåser genom håret, de har lovat varmare väder här i veckan men shortsväder blir det nog inte tyvärr!!.....ha det fortsatt skönt i paradiset!... |
|
|||
|
|||
Men Monika, har du inte kollat vädret för nästa vecka. 7 Beaufort från norr och temperaturer ned mot +17! Det blir långbyxor på igen! Det är säkrast så även för oss "nordbor"!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Jannis, jag lever i nuet...
|
|
|||
|
|||
Precis njut idag! Imorgon är en annan dag.....
|
|
|||
|
|||
Det är ju det jag gör, Monica, men jag har lärt mig av kreterna, att inte göra som turisterna dvs. använda shortsen vid +15, utan avvakta några dar extra.
Jag lovar, jag har inte glömt min devis: Lev i nuet, men planera för det! Men jag ser hellre ut som en inföding, än som en huttrande turist. Men visst har vi haft 2 underbara veckor i april. / Jannis |
|
||||
|
||||
Så sant, så sant.
Vädret skiftar fortare än det grekiska humöret. Min garderob rymmer tursamt nog alla möjliga varianter av kläder, till 99 % vardagliga sådana. Det som åkt upp i skåpet ovanför är täckjackan och det tjocka duntäcket, resten får vara tillgängligt ett tag till. |
|
|