![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som har en iPad mini? Plus? Minus?
Jag har en vanlig iPad, men funderar på att byta. |
|
||||
|
||||
![]()
Oxå i valet och kvalet. Har varit och fingrat och klämt, men är osäker. Jag har sen tidigare en iPad, eller rättare sagt hade. Dottern har mer eller mindre övertagit den.
Just resemässigt, så tror jag en Mini är att föredra, men ska man se film, kolla kartor etc, så är nog en vanlig att föredra. Speciellt som man blivit lite skumögd med åren... ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har iPad mini og er veldig fornøyd med den. Den er mye lettere en den vanlige ipaden og mye enklere å ta med seg i vesken. Leser mye ebøker og da var iPad mini det beste valget.
Tror at det er best å tenke på hva du ønsker å bruke den til. iPad mini er enklere å ta med se på bussen, flyet eller toget. Enklere å lese bøker. Skjermen er ikke like stor og hvis du bruker den til å se film og tv-programmer så er den store bedre. |
|
||||
|
||||
![]()
Utifrån barnperspektiv ; mini eller vanlig ? Ska införskaffa till sommarens roadtrip och försöker komma fram till vad vi egentligen behöver , de ska kunna spela på den i första hand... Behöver inte vara senaste och super-up to date överleva att vara i barn 7-9 års händer i första hand... är ju en Djungel !!
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det är det inte. Det finns iPad & iPad Mini. Resten är enligt min mening skräp. Sen är det ju en fråga om man vill ha Retinaskärm eller inte.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Gav en till sambon som hon är nöjd med.
Formatet är väl suveränt om ska resa. Köpte för ett år sedan en PC med SSD. Den är precis samma format som läsplatta men det är en "riktig" dator i slimformat. Tar sex sekunder att starta Windows från avstängd till påslagen. Det följer även med ett trådlöst tangetbord om man vill använda det. http://www.samsung.com/se/consumer/c...XE700T1A-H01SE |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har funderat på att skaffa mig en sådan, tips på inköpsställe med bra pris? mvh Sunny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och vad PC med SSD?, och vad kan jag använda den till? Tack! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte den nya versionen av ASUS Google Nexus 7, 32GB, när den kom för några veckor sedan. Har inte haft surfplatta tidigare så har inte så mycket att jämföra med.
Är i alla fall väldigt nöjd. Den är liten och smidig har en skarp skärm och är supersnabb. Den är lätt och får plats i handen. Deia ![]() Senast redigerad av Deia den 2013-10-29 klockan 11:49. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På prisjakt finns den från 1969:-. En Ipad mini kostar på prisjakt från 3590:-, dvs nästan dubbelt. Jag har själv en Google Nexus 7. Hade den med på Centralamerikaresan i januari. Funkade alldeles utmärkt. Den är perfekt för e-böcker och den och dess storebror (10-tumsskärm) har fått lovord i alla undersökningar. Har en snabb processor. /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips och kommentarer. Att jag helst vill ha en iPad beror på att jag är fast i Apple-träsket. Jag är van vid deras produkter, och jag har en massa appar som jag inte kan använda om jag byter till något annat.
Det ryktas om att det kommer en iPad Mini 2 i år. Jag avskyr sådana rykten. Köper jag en iPad Mini är jag säker på att den nya kommer dagen efter. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag tog det mycket tuffa ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det är ett gissel med deras mycket medvetna strategi att prångla ut nya modeller på markanden.
Köpte Sonys kompaktsystemkamera NEX-7 när den kom ut. Jag har väl använt den vid tre tillfällen sedan dess. Då kostade den 12.000:- nu kostar den väl strax över 8.000:- ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag köpte en helt ny NEX-5 dagarna efter för att jag var ute efter teleoptiken som följde med NEX-5:an. Tänkte använda den till NEX-7:an. Men då jag känner att jag inte använder telen så ofta så kan jag tänka mig att sälja NEX-5:an med tillhörande original teleoptik 18-200 mm. OBS! kameran ligger ouppackad i originalkartong, men teleoptiken har jag använt till c:a 100 bilder så allt är nytt/mintcondition. Inköpt av mig på Rajala för drygt ett år sedan. Vi resonerar fram ett win/win-pris. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Har nu köpt en Google Nexus 7 bl a för att ta med på Greklandsresan om ett par veckor. Är hittills mycket nöjd med den, förutom en sak: lyssnar gärna på grekisk radio via t ex e-radio.gr, men måste tydligen ha Silverlight för att kunna lyssna och tyvärr är Silverlight inte kompatibelt med Nexus (och kanske inte andra surfplattor heller?). Någon som vet om man kan lösa det på något sätt? Med någon annan "plug in" kanske?
Smultron |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu är jag glad att jag inte köpte någon Mini i våras. I november är det jag som köper en iPad Air. ![]() |
![]() |
|
|