|
|
||||
|
||||
Kalo Pasxa
Kalimera
En liten hilsen fra et v a r m t og deilig syd/øst Kreta Kom hit til Mirtos fra Makrigialos i går og har det herlig! Her bor vi veldig bra på Villa Nostos 👍 Vi startet ferien på Rhodos 8.apr, var der tre dager før vi fortsatte til vår favoritt fra i høst Chalki, bodde selvsagt i nr 3 på Villa Dorothea😍 Så videre til Karpathos og Kalimera, der bodde vi også i høst😊 Været var fint også første del av ferien, sol hver dag, men endel vind og fhv kjølig, spesielt kveldene. Det beste været hadde vi på Chalki med 4"badedager", på Karpathos fristet det å bade kun en dag, men vi leide bil et par dager og hadde veldig bra😊. KRETA var hovedmålet vårt denne ferien, så vi reiste videre med Prevelis til Sitia. - og på Kreta var det blitt sommervarme Etter ei deilig uke i Makrigialos, med temp godt opp på 30 tallet de siste dagene og godt oppå 20 tallet om kvelden, fortsatte vi til Mirtos, her skal vi tilbringe påsken😊 Vi reiser hjem fra Heraklion 9.april. Arne og jeg ønsker Kala Pasxa til alle andre Kalimeror som er i Hellas 😊- og til alle som feirer den greske påsken hjemme i Norden 😊 Ha det godt |
|
||||
|
||||
Sv: Kalo Pasxa
Det lyder herligt. Kalo Pasxa til dig og din mand.
|
|
||||
|
||||
Takk. Mette 😊
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Kalo Pasxa, själva.
Ha en bra Påskvecka i Mirtos med god mat! Glöm inte besöket på muséet. Ni kanske också gör ett kyrkobesök i morgon kväll och vid midnatt på lördagen? Hälsningar från Koutsounari / Jannis |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, vi. bruker å være i/ved kirken langfredag og påskenatten når vi er i Hellas i den greske påsken. Her i Mirtos skal det også være levende musikk til Margeritsa/suppen på Restaurant Mirtos fra kl 24😊 Vi skal nok huske museet! - i dag gikk vi til Tertsa😊- deilige bad og besøk på Taverna Jannis (regn&sol). Fikk god og billig mat og en trivelig prat med Jannis😊 Vi trives |
|
||||
|
||||
Ha det fortsatt gott Kari!
Blir det något resebrev? Glad påsk! |
|
||||
|
||||
Ja,
Trevlig påsk, Kari og Arne! Birgitta og Arne. |
|
||||
|
||||
Takk, Birgitta og Arne 😊
- og selv om Paleochora er kjempetrivelig, anbefaler jeg dere en tur hit til sydøst Kreta og, tror dere ville like dere veldig godt her i Mirtos😊 Ha ei fortsatt trivelig helg |
|
||||
|
||||
Citat:
Boendet på Villa Nostos är ett av de trevligaste vi haft på våra resor. Abi |
|
||||
|
||||
Citat:
- når det gjelder reisebrev, så har jeg ikke tenkt på det. Føler at jeg "eksponerte" meg vel mye etter høstens reise Ønsker en fortsatt trivelig helg til dere, og at varmen snart kommer i nord og, eller kanskje det e r fint hos dere? 😊 Hjemme hos oss snødde det både i går og i dag - men det er lovet bedre og bedre f.o.m i morgen, og det passer jo fint, vi reiser hjem på torsdag |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
|