Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-10, 13:10
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Drömresa 2013

Hej! Vi (jag) har haft en tuff och jobbig vår då jag opererat mitt hjärta (medfött klaffel) och fick lite komplikationer i efterförloppet (blödning och pacemakerberoende). Vi har iallafall beslutat att vi skall genomföra en "drömresa" till Grekland under sommaren. Vi har ingen alls erfarenhet av att åka i mitten på juni som vi tänkt göra nu. Tanken är att vara i Grekland under 1 månad drygt och vi är två vuxna och två barn (2 resp 7 år). Vi har tänkt åka efter midsommar och har beställt hemresan från Santorini den 27:e Juli. Vi bor i Göteborg och flyger då hem via Stockholm. Vi har även bokat boende på Chalki och Anafi under Juli. Vi siktar på att flyga till Rhodos tänker stanna där något dygn då barnen har kompisar som är där samtidigt.

Nu håller jag på att leta efter en enkel resa till Rhodos i slutet av Juni (det var inte så lätt!) Vi har alltid åkt till Grekland i slutet av augusti och har aldrig haft svårt att finna prisvärda biljetter. Det som ligger närmast till hands är en resa från Örebro för 1500:- (för alla 4800:-) men då får vi ta oss upp till Örebro oxå. Är det värt det? Det skulle bli runt 5500:- inkl tåg och taxi. Eller ska man avvakta och hitta någon från Landvetter längre fram? Några tips/erfarenheter?

Med vänliga hälsningar
Jon alias McCoist
Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 10:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Drömresa 2013

Citat:
Ursprungligen postat av McCoist Visa inlägg
Det som ligger närmast till hands är en resa från Örebro för 1500:- (för alla 4800:-) men då får vi ta oss upp till Örebro oxå. Är det värt det? Det skulle bli runt 5500:- inkl tåg och taxi. Eller ska man avvakta och hitta någon från Landvetter längre fram? Några tips/erfarenheter?
Jag tycker att det är svårt att hitta billiga biljetter i år. Turisterna återvänder till Grekland igen och charterbolagen säger att trycket är hårt. Om jag vore er skulle jag valt att resa från Örebro. Det är jättebra pris!

Hoppas att drömresan gör dig gott!
Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 12:41
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Jag har kollat runt lite men resor ligger på över 8000 för hela familjen från Landvetter och det var med Norweigan den 28 Juni, ett byte och mer än 8 timmars resväg. Så ni tjänar ju lite pengar på att ta er till Örebro.

Jag skulle inte chansa och hoppas på billigare biljetter, Grekland har kommit tillbaka stort i år och det kommer att bli mycket svårt att hitta billiga biljetter! Boka snabbt biljetterna från Örebro!

Ingela
Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:49
McCoists avatar

Tack för era svar! Nej, precis jag ser det nu när jag läser det själv. Det är ett bra pris som är svårt att bräcka. Dessutom så är det "lättare" att ha en längre ditresa än hemresa. Flygtiden är dessutom kl.17.00 på eftermiddagen så vi har gott om tid att ta oss till Örebro.
Vi får nog slå till nu! Ska även försöka skriva ett resebrev och från resan! Tack återigen och tack för att detta forum finns!
Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 09:50
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ska även försöka skriva ett resebrev och från resan!
Gör gärna det! Alltid lika kul med resebrev!
Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 10:55
McCoists avatar

Får man fråga Janne, hur dina Greklands planer ser ut denna sommar?
Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 11:15
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Får man fråga Janne, hur dina Greklands planer ser ut denna sommar?
För ovanlighetens skull har jag inga planer ännu.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:37.