|
|
||||
|
||||
Leros e-guide
Hej!
Jag är mycket glad för att e-guiden om Leros blev klar innan jag åker dit. Den inspirerar verkligen! Nu ser jag framemot Leros i verkligheten! //Lena |
|
||||
|
||||
Sv: Leros e-guide
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ulla och Sven |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas att även ni gillar ön när ni kommer dit! |
|
|||
|
|||
Leros är en av mina absoluta favoriter, var där första gången 1981...
nu i sommar ska vi dit igen :-) |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Förra året gjorde vi en dagsutlykt med båt till Leros från Kalymnos. Vi tyckte mycket om det vi hann se på en dag Vi vill göra en kombinationsresa Kalymnos-Leros framöver Stanna någon vecka på Leros, sen fortsätta till Kalymnos. Vi har nu köpt Leros-guiden och den är verkligen utförlig och bra. Vi kommer att ha nytta och glädje av den
Siw o Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas att ni åker till Leros, det är en underbara ö som jag önskar att fler ska upptäcka. |
|
||||
|
||||
Jag är nu på Leros och det är verkligen en positiv upplevelse!
Ön känns genuin och i gämförelse med kykladerna, som jag har flest erfarenheter av, är maten helt outstanding! Stränderna är ett - I övrigt är det en ö som jag gärna kan återkomma till! |
|
||||
|
||||
Kul!
|
|
||||
|
||||
Citat:
På Dodekaneserna har vi varit på Kos, Kalymnos, Lipsi och Patmos men Leros är utan tvekan vår favorit, kanske just för att ön i är så turistanpassad utan mer genuin. Folk är avkopplade och vänliga, maten kanon och priserna bra. Det finns inga milslånga sandstränder, men ändå ganska många bra stränder, särskilt Alinda-viken är trevlig. Vacker utsikt och bra skyddad. Sen finns förstås Blefoutis och Vromolitos. Det finns även möjlighet att hitta egna privata vikar för oss som gärna solar rumpan.. Och snart är vi på Leros igen, härligt! Den 19 juli anländer vi till Leros för ytterligare en kvalitetstid. Vi kommer på hos Tony och Lone på Hotel Elefteria (igen), kanske någon annan här på forumet som är på Leros samtidigt? |
|
||||
|
||||
Så är det. Det finns inte många öar där man får äta så god mat, överallt!
|
|
|