|
|
|||
|
|||
Olympic airlines
Hej, jag försöker att boka inrikes i Grekland med Olympic men får bara upp typ Flygresor.se och andra liknande saiter. Förr om åren kom man till Olympics egen hemsida för bokning men som sagt inte nu. Antingen är det jag som gör nåt fel eller så har man inte längre en egen hemsida?! Nå´n som har koll på detta? Tacksam för svar! (Gäller resor i Oktober)
agnlar |
|
||||
|
||||
Sv: Olympic airlines
Här bokar jag alltid : https://www.olympicair.com/en
/Tom |
|
||||
|
||||
Citat:
Bara nyfiken. |
|
||||
|
||||
Olympic airways och Olympic Air är väl numera olika bolag. Jag har bokat inrikes på Olympic Air.
Hoppas de finns 1/7.... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tackar så mycket för svaren!! Jag kollar din länk Tom!
Anledningen till att jag hellre bokar direkt på OA:s hemsida är att jag inbillar mig att det blir billigare;-). Kan iofs vara "snålheten som bedrar visheten":-) agnlar |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi bokade till Milos i våras. Billigare via svensk resesite än direkt via flygbolaget! /Z |
|
||||
|
||||
Citat:
OA - €98,64 ReseCentrumGruppen - SEK 791. En slagning på Forex ger €98,64 = SEK 901,65. Nu blir det ju billigare valuta om man betalar med kortet på OAs sida. Märk väl att flera resebyråer tar en avgift för kortbetalning. vet ej hur det är på OA. |
|
|||
|
|||
Mina erfarenheter är att det är billigare att boka på Flygresor.se än att boka på flygbolagens egna sidor. Det gäller även reguljärflyg från Sverige till Grekland. Så jag skulle nog kolla upp detta.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Då lade ju Forex på sek 50.- på kursen!
|
|
||||
|
||||
Japp, dom gör ju det. Det är därför man ska ta ut valuta på första ATM man ser på destinationen. Men det är ju en annan historia...
Min erfarenhet är iaf att det är billigare att boka via flygresor.se (eller annan sökmotor för resesiter) än direkt hos flygbolaget. Två gånger har jag fått billigare hos flygbolagen (LH och LX), men det är undantagen som bekräftar regeln, i mitt fall. |
|
|||
|
|||
Jahaja, nu har jag kollat och det skiljde c:a en hundring till nackdel för OA! Alltså billigare att boka på svensk (eller vad det är) site.
En lär så länge en lever. agnlar |
|
|||
|
|||
Enkla svaret är man bör nog kolla båda Senast jag flög olympic inrikes var det ca 200 kr billigare boka direkt från Olympic. Lärt mig tidigare att alltid dubbelkolla av att liksom agnar skriver att Lufthansabolagen då o då kan ha billigare biljetter själva
|
|
||||
|
||||
Citat:
- for det varierer veldig hva som lønner seg Til noen øyer flyr både Aegean og Olymic, da jeg booket Chania - Athen nylig var Aegean m y e billigere enn Olympic |
|
|