|
|
|||
|
|||
Sv: Hur kunnig är du om grekland?
17 av 20!!!! Vet dock inte vilka frågor som va fel. Ganska varierade frågor, kul grej.
|
|
||||
|
||||
20 av 20 - hurra!
Resultat ALLA RÄTT!!! 20 av 20 möjliga. Hur är det möjligt. Är du grek månne? -> det kan man ju fråga?! |
|
||||
|
||||
15 av 20.
får väl vara nöjd då (har dålig koll på Västra Grekland, så gissar att det var där jag svarade fel...) |
|
||||
|
||||
Fick oxå 15 av 20 visste inte att jag va så dålig men men jag får väl bättra på mig och lära mig nya saker om Grekland...
|
|
|||
|
|||
20 av 20!! Jag ska nog köpa en trisslott!!
Giannis Parios sjunger i bakgrunden och jag har precis ätit en grekisk sallad så det avgjorde nog!! Glad blir man i alla fall! Lissi |
|
|||
|
|||
Jag fick alla rätt
Det stod: ALLA RÄTT!!! Är du grek månne? |
|
|||
|
|||
17 av 20 här. Jag svarade säkert fel på Brad Pitt-frågan.
|
|
||||
|
||||
Jag hade också 17 av 20.
|
|
|||
|
|||
18 av 20 rätt här. Det är väl exakt samma 20 frågor som figurerade för ett eller något år sen ?
Hasse |
|
|||
|
|||
13/20 och då va alla rena chansningar (näsan iaf).
Skulle det inte vart för att endel svar lät så otroligt ogrekiska i namnen så skulle jag nog snarare legat på 5/20. |
|
||||
|
||||
18 av 20 blev det här
//Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Brukar inte en del uppgifter snarare förtälja att det är 4 milj. och kanske mer än så ? 5 miljoner borde vara mera rätt än 3 ? Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
hej Åke, synd bara att första frågan är fel frågad, Yamas som det är skrivet betyder för hälsa, det alternativet finns inte, men skål kanske är för turisterna då... även Akropolisfrågan är ju fel, akropolis är en klippa som finns i många städer, men den som finns i Athen har ett tempel som heter parthenon ovanpå... undrar vad expressen egentligen sysslar med, souvlaki är inte heller grillspett utan det heter kalamaki, souvlaki är grillad mat i en brödrulle... jag hade 17 rätt men på frågor som har felaktiga svar... jaja
Michael |
|
|||
|
|||
Citat:
At Akropolis finnes mange steder er jo riktig, men "hele verden" vil vel tenke på Athen når de hører det? Jeg har aldri hørt om Kalamaki? Og når vi bestiller souvlaki får vi den alltid på et spyd på tallerkenene sammen med tilbehør. Skal man ha det i en brødrulle ber vi om pitta souvlaki. -men kanskje det er annerledes på Chios enn andre steder? -- mixelite full av spørsmålstegn |
|
||||
|
||||
20 av 20 rätt på testet och är mycket nöjd med det
det var ju bara 2% av nästan 19.000 svarande!!! Martinifk |
|
|