|
|
|||
|
|||
Att hyra moppe/bil.
När vi var på Milos i sommras stötte vi på ett problem. Som alla Milosfantaster vet så finns det mycket att se, och många av dessa saker kommer men inte till med buss.
Vi, två nittonåriga tjejer, skulle hyra moppe eller bil. Vilket inte gick så bra. Moppe var ett stort nej, vilket kan vara förklarigt med att vi inte har motorcyckelkort. Men att inte ens få hyra bil, när vi ändå har körkort för det, känndes underligt. Senare under resan på andra mer "turistiga" öar var detta inget problem... Summan av det hela var att vi komma bara runt med bussen. Och missade då mycket. Jag har tänkt återvända till Milos. Men problemet kvarstår! Har ni några bra lösningar eller måste jag avstå från Milos tills jag blir 23?' //Evelina |
|
||||
|
||||
Sv: Att hyra moppe/bil.
Citat:
I så fall är lösningen att skjuta upp hyrbil just där... Så är det ibland... Lefteris |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är lite konstigt för Milos är den enda ön jag haft problem med att hyra vanlig moped. Jag tycker nog ni ska åka dit igen nu när ni - precis som jag -gillar Milos så mycket. Gå runt till alla uthyrare, någon borde nappa. |
|
|||
|
|||
Det gäller alltså att vara envis!
Tack för tipset! Jag ska återvända, och leta vidare till jag hittar någon som vill hyra ut åt mig. Det finns så mycket kvar och se! //Evelina |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
|