|
|
||||
|
||||
Almanacka
Ett måste varje år är att ha en almanacka från Grekland för att kunna titta på Grekland även under den mörka årstiden. Skulle inte kalimera kunna ge ut en almanacka med fantastiska bilder från Grekland? Som tur är de senaste 10 åren har man varit ner minst en gång om året och kunnat köpa en, men alla kanske inte bara tillbringar sina semestrar i Grekland och ändå vill se lite Grekland
|
|
||||
|
||||
Sv: Almanacka
Kanske med dom tolv bästa bilderna i fototävlingen "Bästa bild"?
|
|
|||
|
|||
En utmärkt idé! De almanackor man kan köpa i turistaffärer i Grekland har ofta samma bilder: Fira på Santorini, Mykonos stad och andra ganska exploaterade turistställen. Inget jag blir sugen på att köpa.
|
|
||||
|
||||
En mycket god idè. Håller med smultron samma bilder år efter år.
lolis |
|
||||
|
||||
Citat:
Köper alltid med mig minst tre stycken varje år och är särskilt svag för de där små minikalendrarna... Simetra |
|
|||
|
|||
Ett annat tips annars är att göra en egen personlig almanacka av sin egna bilder från Grekland, de har jag gjort och då kan man drömma sig tillbaka månad efter månad och tänka på när man var just på den platsen..sådana almanackor kan man beställa på tex Smartphoto.se
Annars är det ju givetvis trevligt att få njuta av andras vackra bilder, som tex Kalimeras Almanacka som jag hade tur att få i pris i fototävlingen 2012, väldigt fina bilder där! Kanske de kan bli möjligt att få köpa dessa i framtiden?? Sunny |
|
||||
|
||||
Vi gör faktiskt en almanacka varje år, Vinnarna i respektive kategori får en sådan i pris.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Guider Almanackor T.Shirts Kepsar Säker på att bilderna är mer personliga än de almanackor man ( jag ) köper i Grekland.. Sen kommer det ju in lite slantar också vilket borde säkerställa Forumets fortlevnad. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ska fundera på det. Jag kanske tar fram några extra när jag ändå beställer till vinnarna. |
|
||||
|
||||
Jaaa gör det !!!
|
|
||||
|
||||
En webshop med kalimeraprodukter vore toppen. Men det kanske tar mer tid att sköta än vad det smakar...
|
|
||||
|
||||
Tyvärr är det så.
|
|
||||
|
||||
Det är ganska enkelt att göra själv. Jag gjorde en till äldsta barnbarnet efter hans första Greklandsresa sen har tyvärr ren slöhet gjort att det inte blivit fler. Tycker det är trevligt om nära och kära finns med på bilderna.
Annars tycker jag att det förr i varje fall gick att få tag på fina almanackor med bilder av George Meis där kameravinklingarna ibland var lite annorlunda fast de har ju tyvärr också massproducerats. Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|