Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-08, 15:31
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard mat på flyget?

Flyger med Tuifly ner till Rhodos den 10 oktober Denna gången så har jag inte beställt mat på flyget, min fråga är: brukar det finnas smörgåsar att köpa på flyget? Eller kan jag köpa det på Landvetter innan och ta med in på flyget? (efter säkerhetskontrollen, naturligtvis)

Irene
Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 15:36
sommarsol sommarsol är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2013
Standard Sv: mat på flyget?

Hej! De gånger jag har rest med dem har det funnits försäljning av mackor ombord men det finns ju också möjlighet att köpa på flygplatsen. Så det ska inte vara några problem.
Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:27
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Mackor är väl inget problem i security?
Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:55
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

På ditt flygbolags hemsida står det:
Dessvärre tillåter vi inte egen mat ombord. Huvudorsaken är att vi då inte kan garantera säkerhet och komfort ombord för allergiker.

Detta är huvudregeln på alla bolag!
Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 17:18
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Inga problem att ha med egna mackor hemifrån heller...Har aldrig sett att de tagit mackorna ifrån någon Tänk bara på att det inte får innehålla, nötter, ägg, sesamfrö osv ifall det finns någon som har luftburen allergi ombord!

// Malin
Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 19:49
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

När jag åkte i somras så fanns det inga mackor ombord. Bara dubbla knäckemackor.... Fanns ju tidigare trekantiga mackor som funkade i brist på annat, men dom tog dom bort, synd.
Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 22:14
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
På ditt flygbolags hemsida står det:
Dessvärre tillåter vi inte egen mat ombord. Huvudorsaken är att vi då inte kan garantera säkerhet och komfort ombord för allergiker.

Detta är huvudregeln på alla bolag!
Inte på Ryanair! Där får man gärna ta med egen mat. Vi hade smörgåsar med oss på senaste resan.

Deia
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 00:39
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Har lite svårt att se vitsen med att hålla på att köpa egna mackor på flygplatsen för att ta med ombord, istället för att beställa flygmaten. Den ekonomiska skillnaden känns ju inte precis svindlande. Frågan är om inte en ost/skink-baguette på flygplatsen är dyrare. Men strunt samma, några enstaka kronor plus eller minus kan inte vara avgörande i totalbudgeten för en utlandsresa. Och vill man nu bara ha en macka och inget mera så brukar det ju ingår bröd, smör och ost i flygmaten. Så ....... varför krångla till det?????

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 06:06
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

En anledning till att man inte beställer mat kan vara som i vårt fall, att man ska flyga hem mitt i natten och inte vill äta då. Vi ville gärna ha flygmat (frukost) på nerresan men fick svaret att vi måste beställa mat tur och retur och avstod då. Kanske säljer de något på planet ner annars får vi väl vara extra hungriga till första lunchen i Grekland.
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 08:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Vi beställer aldrig mat på flyget numer om vi åker charter. Maten är verkligen inte värd priset. De få timmar som resan tar klarar vi oss utan mat och kan äta en god grekisk måltid för de pengarna i stället.
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 10:27
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi brukar göra tvärtom, iaf på utresan

Då brukar vi uppgradera till typ royal meal med champagne.
kostar nån hundralapp bara och då får man flera rätter riktigt god mat och oftast blir det porslin och riktiga bestick. Är vi på semester så får den börja redan på flygplatsen. Däremot är det inte lika kul på hemresan
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 10:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Novair Excellent har jag åkt två ggr till Thailand. Den första gången uppgraderad av flygbolaget och den andra gången betalade jag för kalaset. Värt varenda krona även om det inte var billigt. God sovkomfort och helt underbar mat.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 14:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

På långresor kanske det är värt pris med uppgradering, men 3,5 timmar knappt på ett vanligt charterflyg till Grekland tycker inte VI (och där är vi ju alla olika), att det är värt priset
Men självklart unnar man sig det man vill!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 15:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
På långresor kanske det är värt pris med uppgradering, men 3,5 timmar knappt på ett vanligt charterflyg till Grekland tycker inte VI (och där är vi ju alla olika), att det är värt priset
Men självklart unnar man sig det man vill!

Lissi
Nej det skulle jag inte heller göra men tydligen kan flygmat vara god när de anstränger sig.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 16:18
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Vi som åker från Karlstad flygplats, www.ksdarprt.se på charter eller med flygstol är verkligen bortskämda med god mat på flygplatsen. "Semester handlar om upplevelser och god mat. Starta redan på hemmaplan med en värmländsk matupplevelse" - på Bistro Airport, skriver Kjell och Bolas. Deras himmelskt goda lasagne som vi åt senast vi åkte från KD glömmer vi inte i första taget. Där ligger ni i lä Arlanda, Landvetter osv!

Senast redigerad av ingegerd46 den 2013-09-09 klockan 16:20. Anledning: felstavning
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 19:52
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Karin S Visa inlägg
En anledning till att man inte beställer mat kan vara som i vårt fall, att man ska flyga hem mitt i natten och inte vill äta då. Vi ville gärna ha flygmat (frukost) på nerresan men fick svaret att vi måste beställa mat tur och retur och avstod då. Kanske säljer de något på planet ner annars får vi väl vara extra hungriga till första lunchen i Grekland.
Precis så är det i detta fall för mig, fast det är även "dålig" tid på avgången också Landar 22.30 på Diagoras, så då finns det baguette + margarin och mjukost i bagaget som tur är

Annars så brukar jag alltid beställa mat på planet (fast ibland undrar jag om det är värt det, med tanke på hur trångt det är)

Irene
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 20:22
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Jag tror att det dom säger att man inte får ta med egen mat på flyget enbart handlar om att de vill att man köper mat ombord/tjäna pengar. Jag tror/vet att man kan ta med egen mat om man så vill! Själv överlever jag utan mat de ynka timmar det tar att åka till Grekland!

Yanna
Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 21:32
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Karin S Visa inlägg
Åkte till Rhodos för en tid sedan. Beställde mat på nerresan, men inte på hemresan då flyget gick mitt i natten. Det går, i allafall på Thomas Cook, att beställa mat enkel väg om man beställer via deras hemsida.

/Outi
Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 07:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Kör 5:2 metoden, på flygresorna, så slipper du tänka på käket!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 09:05
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kör 5:2 metoden, på flygresorna, så slipper du tänka på käket!

/Netwolf
Bra, Netwolf!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.