|
|
||||
|
||||
Hem från Tilos ...
Har nu kommit hem efter tre underbara veckor på Tilos. Står nu med smutstvätt upp till knäna. Golvet liknar en färgpalett med: blå, röda, gröna och vita högar. Jag ser en vit tröja med spår av olivolja, och en blå tunika med en misstänkt rödvinsfläck. Jag är tacksam över att ouzo-skvimp inte ger fläckar.
Jag kliver ur tvätthögen, sätter mig i stället och lyssnar på den fantastiska bouzoukispelande Kostas Antoniadis som jag vid olika tillfällen nu träffade på Tilos - och hade turen att få lyssna på, spela in och filma. |
|
|||
|
|||
Sv: Hem från Tilos ...
Låter härligt!
Välkomna hem! Lissi |
|
||||
|
||||
Välkommen hem!
Synd att vi inte kunde ses därnere den här gången. Låter ju härligt att du har musik i både ljud och bild med dig hem. Vore kul att sitta gömd i en liten vrå där hos dig och se hur du vartefter fångas mer och mer av musiken, och rätt som det är så är du igång och dansar mitt upp i tvätthögen. Ooopa! Masse |
|
||||
|
||||
Tack! Lissi och Masse. Synd att vi inte fick träffa någon av er denna gång - förhoppningsvis nästa år. Masse, inte behöver du sitta gömd i en vrå. Du/ni är välkomna hit på lite mezé och Retsina - sen kan du vara med och dansa ... Ooopa! Kostas står för musiken.
Har ni inte tidigare lyssnat på Kostas Antoniadis; gå in på YOU TUBE, där ni kan läsa om honom och lyssna på hans musik - från rebetiko till Bach. Hälsningar! Sjöborren. |
|
|||
|
|||
Citat:
Maken tycker allt att Tilos i 14 dagar är i segaste laget för honom Vi gillar ju heller inte att tillbringa dagarna på stranden...bara en kort stund för bad. Men vem vet, ett annat år kanske! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för tipset om Kostas. Ska absolut gå in och kolla honom på YT. Masse |
|
|