Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-08, 12:24
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Hem från Tilos ...

Har nu kommit hem efter tre underbara veckor på Tilos. Står nu med smutstvätt upp till knäna. Golvet liknar en färgpalett med: blå, röda, gröna och vita högar. Jag ser en vit tröja med spår av olivolja, och en blå tunika med en misstänkt rödvinsfläck. Jag är tacksam över att ouzo-skvimp inte ger fläckar.

Jag kliver ur tvätthögen, sätter mig i stället och lyssnar på den fantastiska bouzoukispelande Kostas Antoniadis som jag vid olika tillfällen nu träffade på Tilos - och hade turen att få lyssna på, spela in och filma.
Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 16:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hem från Tilos ...

Låter härligt!

Välkomna hem!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 20:56
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Välkommen hem!

Synd att vi inte kunde ses därnere den här gången.

Låter ju härligt att du har musik i både ljud och bild med dig hem. Vore kul att sitta gömd i en liten vrå där hos dig och se hur du vartefter fångas mer och mer av musiken, och rätt som det är så är du igång och dansar mitt upp i tvätthögen. Ooopa!

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 10:37
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Tack! Lissi och Masse. Synd att vi inte fick träffa någon av er denna gång - förhoppningsvis nästa år. Masse, inte behöver du sitta gömd i en vrå. Du/ni är välkomna hit på lite mezé och Retsina - sen kan du vara med och dansa ... Ooopa! Kostas står för musiken.

Har ni inte tidigare lyssnat på Kostas Antoniadis; gå in på YOU TUBE, där ni kan läsa om honom och lyssna på hans musik - från rebetiko till Bach.

Hälsningar! Sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 11:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Tack! Lissi och Masse. Synd att vi inte fick träffa någon av er denna gång - förhoppningsvis nästa år.

Hälsningar! Sjöborren.
Det blir nog ingen resa till någon av T-öarna nästa år....2014 blir nog ett Kretaår!

Maken tycker allt att Tilos i 14 dagar är i segaste laget för honom Vi gillar ju heller inte att tillbringa dagarna på stranden...bara en kort stund för bad.

Men vem vet, ett annat år kanske!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 12:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Tack! Lissi och Masse. Synd att vi inte fick träffa någon av er denna gång - förhoppningsvis nästa år. Masse, inte behöver du sitta gömd i en vrå. Du/ni är välkomna hit på lite mezé och Retsina - sen kan du vara med och dansa ... Ooopa! Kostas står för musiken.

Har ni inte tidigare lyssnat på Kostas Antoniadis; gå in på YOU TUBE, där ni kan läsa om honom och lyssna på hans musik - från rebetiko till Bach.

Hälsningar! Sjöborren.
Tack så mycket för inbjudan. Visst vore det kul att ses över lite meze nån gång. I höst har vi dessvärre ganska fullt i kalendern, men om vi framöver kommer mot era trakter ska vi höra av oss. Detsamma för er om ni är i Skåne nån gång.

Tack för tipset om Kostas. Ska absolut gå in och kolla honom på YT.

Masse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:23.