Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-24, 10:43
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Kreta maj 2013

Nu äntligen hann jag ladda ner bilder i ett album från vår resa till Kreta med boende i Nea Chora vid Chania. Det var en alldeles underbar resa och när jag laddade ner bilderna dök en massa goda minnen upp. Goooda, för det tycks finnas en del matbilder, kan inte hjälpas.
Var väldigt nöjd med boendet, Hotel Danaos. Framför allt var det balkongen med den ljuvliga utsikten som vi njöt av.

Mera bilder finns i albumet som ni gärna kan ta en titt på. Måste erkänna att jag blev Kretafrälst under denna resa. Skulle gärna resa tillbaka när som helst! Kommer alldeles säkert att göra det också, men inte ännu för nästa års resa till Lesvos är bokad, en ny spännade ö!

Vill tacka alla här på Kalimera som ger så fina tips. Nea Chora var precis perfekt för oss. Så nära in till Chania stad där vi tillbringade mycket tid med att gå på de gamla gränderna. För mig är det väldigt rogivande.

Vi besökte också Botanical Park som var riktigt trevligt. Fin taverna med god mat. Det var en het vandring i parken men absolut värt det. En liten varning om man har dåliga ben för det finns en del ganska brant sluttande ställen med löst grus. Så bra skor ska man ha.

En kort tur till Stavros beach blev det också. Där vill jag absolut övernatta en natt eller två an annan gång.

Kan inte säga annat än att det var en härlig resa och jag längtar tillbaka!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 15:10
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kreta maj 2013

Vad kan man bli annat en Kretafrälst, när man ständigt hittar pärlor på denna ö!

Men ständigt har man sina favoritöar,,,,och även hittar nya andra.

Birgitta, åsnan mellan MÅNGA hötappar.
Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 10:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Kreta maj 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Kan inte säga annat än att det var en härlig resa och jag längtar tillbaka!
Det förstår jag.

Tack för att du delar med dig av bilder! Mycket god mat åt ni, och god öl på det. Kan inte bli bättre.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.