|
|
|||
|
|||
Hyrbil Chania
Jag och hustrun planerar ännu en resa till Kreta.
Denna gång tänkte vi hyra bil och besöka några platser på sydkusten. Vi har tidigare goda erfarenheter av att resa på detta sätt, men då har vi hyrt genom det charter bolag som vi rest med. Den här gången reser vi med Norwegian och undrar om det är någon som har hyrt bil från Chania flyplats med goda erfarenheter. Läste i någon tråd att hyrbilsfirmorna kan vara olika seriösa. Tacksamma för svar |
|
||||
|
||||
Sv: Hyrbil Chania
Jag har hyrt med Sixt på flygplatsen. Funkat hur bra som helst Däremot så låser de ca 400 Euro (eller kanske t o m mer?) på kortet om man inte vill betala deras tilläggsförsäkring. Eftersom vi har tilläggsförsäkring i vårt resskydd så köpte vi inte en till. Men det var inga problem...de släppte på pengarna direkt vi lämnade tillbaka bilen.
Problemet kan ju vara om man bara har sin reskassa på kortet...att få den låst är ju inte så kul // Malin |
|
|||
|
|||
Hej carldalacarlia
Hyrde av Notos det fungerade alldeles utmärkt. Man kan hyra på ett ställe och lämna på ett annat. //PA |
|
||||
|
||||
Vi brukar alltid hyra av AVIS när vi är på Kreta. Finns lite varstans på Kreta, bland annat på Chanias flygplats. Lite dyrare, men känns säkrare.
|
|
|||
|
|||
Har hyrt bil av några olika uthyrare.
Numera hyr vi bil av en, det är Sunny Cars från Nea Chora. De lämnar ut på flygplatsen eller på Sellinogatan i Chania. Vi får otrolig service och tillsvidare vinner de vid varje prisjämförelse. Sök på Sunny Cars och maila dem, tror inte att det blir något tråkigt. Nya fina bilar som fungerar perfekt. Fråga efter Irini. Paul |
|
||||
|
||||
Re: Hyrbil Chania
Vi har bokat på economycarrental hemifrån o det har funkat kanon.
// KR |
|
|||
|
|||
Tack alla för er input
Jag har mailat Sunny Cars och Notos. På deras hemsidor får man intrycket att de håller en bra prisnivå och har heltäckande färsäkringar. Jag har dock ännu inte fått något svar Jag får väl lyfta telefonluren om dom inte svarar på mail. Conny |
|
|