|
|
||||
|
||||
Israelisk stämpel i passet
Hej!
Är det någon av alla kloka kalimerianer som vet något om detta? Jag har inte varit i Israel sedan 1989, men då var det himmla sjå med detta. Hur är det nuförtiden? Vilka länder är jag inte välkommen till med israelisk stämpel? Tänker främst på länder i SO-Asien. Hur är det med att flyga Emirates, Quatar och Ethiad? Stoppar dom mej på Arlanda eller på transitflygplatsen? Jag menar jag ska ju inte in i Dubai/Doha/Abu Dabi, jag ska ju vidare till t ex BKK. Jävlas dom med en iaf? Går det att undvika att få en stämpel av den gode passpolisen i Tel Aviv om man ber hen snällt? Någon? |
|
|||
|
|||
Sv: Israelisk stämpel i passet
Senast redigerad av Athanasia den 2014-01-18 klockan 17:55. Anledning: kolla in min nya avatar:-) |
|
||||
|
||||
Mitt pass blev förstört på grund av att jag inte kände till detta. Nytt pass kostar mig runt 1500:- plus två resor till Stockholm. Borde kanske fixa det och ta ut det på reseräkning eftersom det var tjänsteresa.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det verkar alltså som att man kan slippa stämpel om man fyller i formulär 17L. Nån med erfarenhet av detta? Låter som att det ska gå att fixa på flygplatsen. |
|
|||
|
|||
Nej mina erfarenheter är så gamla ,då hade man två pass ,Men hör med UD så får du säkra besked.
|
|
|