![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Färja från Kissamos (Kreta) till Kythira börjar gå i morgon med båten ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ från Pireus till Kythira och sedan till Kissamos på V Kreta. (Se länken nedan) .
Från Kreta torsdag kväll och framme på Pireus nästa dag. Få nytt pass i Aten och sedan båten en östligare trad bl.a. över Kalymnos . http://www.kythera.gr/gettinghere/kornaros.php |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske vi kommer att ses i Aten då? Jag ska också förnya mitt pass, åker härifrån på måndag, hem igen på torsdag, med Diagoras.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan troligen inte åka förrän i början på nästa månad.
Nu är jag väldigt nyfiken och undrande: Räknar du med att få ut passet tills torsdagen ? Kan det inte bli byråkratisk krångel och ta längre tid ? Jag hade räknat med ansöka om nytt pass och sedan komma tillbaka till Aten när dom hör av sig. Tacksam för svar. |
|
|||
|
|||
![]()
Vad dum jag är. Nu har jag fått reda på genom ambassaden i Aten, att det tar omkring två veckor att få sitt pass. Så det blir till att resa två gånger.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men visst kan dom väl skicka passet till dig som rekommenderat brev när det är färdigt?
![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag kommer att kunna hämta passet hos konsuln på Kos, så lovade tjänstemannen på ambassaden. Det irriterar mig mer att det är så dyrt: 1400 SEK, ungefär 150 euro, det är rejälr mycket dyrare än om man fixar det i Sverige.
Resan till Aten ser jag snarast som bonus: det är åratal sen jag var dit senast, och då gällde det en begravning och inget roligt. Nu hoppas jag hinna träffa några vänner och dra på stan lite... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick mitt pass sänt till konsulatet i Chania. Det kostade en del men det gör det ju även att resa extra. Det tog 2-3 veckor.
Olle |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lysnna på det här från kulturradion häromdagen. Också kul! http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4384 |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tack för tipset ! |
![]() |
|
|