|
|
||||
|
||||
Allsvenskan 2014
Oki, guys, då är vi igång!
Ska på Strömvallen imon, GAIS at home i svenska cupen. Årets första tävlingsmatch efter århundradets märkligaste silly season! Har inga förhoppningar what so ever :P |
|
||||
|
||||
Sv: Allsvenskan 2014
#kämpashowan
mot nazism, mot nationalism / Gefle IF, SkyBlues, Gefle Blue Boys, with you! |
|
||||
|
||||
Man måste alltid ha förhoppningar på sitt lag " para poli "
Visst är det skönt att det börjar röra på sig i läderkulans värld. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ja Elfsborg klarade ju av Häcken med 1-0 i svenska kuppen i dag. Nja det var ju lovande
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det bär emot att säga men jag tror att blåvitt tar hem allsvenskan i år. Göteborgarna har byggt upp en stark trupp under senare år och förr eller senare måste de få till det. Mitt tips för topp 6: IFK Göteborg Malmö FF Kalmar FF AIK Helsingborgs IF IF Elfsborg |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som tror Hasse Eklund får en tuff uppgift med ett på många sätt helt nytt lag. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Nu till något mycket mer intressant; Bottenträsket
11. Gefle IF 12. Mjällby AiF 13. IFK Norrköping ----------------------------- 14. Halmstad BK ----------------------------- 15. Brommapojkarna 16. Falkenberg FF Prisad vare Herren för alla räddningsplankor! |
|
||||
|
||||
Ja du para poli detta ser ju lovande ut.
|
|
||||
|
||||
Hej Anders!
Min Önskelista gällande topp 5 är som följer: 1. Örebro Sportklubb 2. Gefle IF 3. Djurgården 4. BP 5. IFK Norrköping Jag hoppas på många rätt .. //Conny |
|
||||
|
||||
Du har inte vänt tabellen upp och ner?
|
|
||||
|
||||
..
Nej, faktiskt inte.... Men den uppmärksamme kan läsa att det var min önskelista. Dvs, inte helt realistisk kanske. Men det blir ju bra trist om det bara är en massa lag från södra Sverige i toppen. Självklart hoppas jag ju naturligtvis att ÖSK gör en kanonsäsong. God tur! //Conny |
|
|||
|
|||
GULDET ÄR HIMMA !!!
Det blir svårt att flytta det under 2014. |
|
||||
|
||||
Ja ja vi får väl se till hösten.
|
|
||||
|
||||
/ den köper jag 24-7
|
|
||||
|
||||
Ja det var väl inte så här vi tänkte oss upptakten av den allsvenska säsongen.
Det är så tragiskt att detta kan hända. Nu måste det till hårdare tag mot detta vansinne. Vem vågar ta med sig sina barn och barnbarn på fotboll??? |
|
|||
|
|||
Misshandeln som ledde till en ung mans död skedde i Helsingborgs centrum. Beskedet om detta nådde de andra "supportrarna" på läktaren under matchen. En ung man valde att springa in på planen och ett antal andra gjorde detsamma. De provocerade hemmalagets supportrar varvid domaren bröt matchen.
Ett antal personer befanns vara maskerade, detta händer väl vid varje match när det gäller de s.k. "problemlagen" vill jag minnas? Så oerhört märkligt att detta tycks hända när det gäller bara ett fåtal lag, VARJE GÅNG. Det är större problem med allt detta än vad jag tror någon begriper. De personer som är inblandade är inte intresserade att följa SPORTEN fotboll och dessvärre är det LAG vars "fans" som ställer till det, de som i förlängningen tyvärr de som kommer att få ta den största smällen. Det är trots allt fotbollsföreningarna som har ett ansvar för vad som händer, både arrangerande och besökande. / Hasse |
|
|