|
|
||||
|
||||
Musik igen, AMONI
Den 22/4 , musik i klubbhuset i Pothia. Det är en kväll med musik av Manos Loizos. Vi hade samma program den 5/4, men repeterar det för det var många som inte kunde komma då. Om du är på Kalymnos den dagen, ring mig så ska jag hålla biljetter:
+30 697 18 70 618 |
|
||||
|
||||
Sv: Musik igen, AMONI
Och den här kvällen kom det folk! Knökfullt, skohorn behövdes för att få in de sista. Och stämningen blev sakteliga på topp som det ska vara, så att alla sjunger med, för texterna är välkända. Det var nog en del som skulle ha velat dansa tsibeikiko också, men det var lite för trångt, och han som brukar vara först upp har brutit benet.
Välkomna nya ansikten: svenskar som bor här månadsvis, franska turister och tyska dito. Nu dröjer det tills vi har något nytt arrangemang, då blir det en tvådagars festival med skandinavisk ton, troligen i Melitsaha, hamnen, troligen i slutet av juni. En norsk sångkör med grekisk ledare kommer till Kos och Kalymnos. Jag skriver mer om det när jag har datumen klara. Om det sen kommer att upprepas årligen finns det anledning för er som gillar Kalymnos att planera in resan så att ni får lite musikalisk kvalitetsupplevelse också! Kanske vi har musiker i kalimeravänkretsen? Vi är öppna för alla idéer som har med kultur att göra, som foto, måleri, musik, dans eller annat. |
|
||||
|
||||
Detta måste ju bara upplevas någon gång!
// KR |
|
||||
|
||||
Låter verkligen som en kväll jag skulle velat vara med om.
|
|
||||
|
||||
Det blir musik med norskt samarbete även i maj, troligt datum 21/5. När jag vet tid och plats och artister skriver jag !
|
|
||||
|
||||
Hei Monica
Har AMONI planlagt noen konserter på Kalymnos i september ? |
|
||||
|
||||
September. aj då, Kari, om inget tillkommer är vårt sista program den 8/8, en kväll med skandinavisk ton. Jag återkommer med detaljer. Kanske det finns andra musikevenemang, de flesta planeras inte så långsiktigt men jag ska hålla uppsikt över utbudet!
|
|
||||
|
||||
Citat:
- men muligheten til å oppleve en konsert vil nok bli mikroskopisk. Vi fikk lyst på et gjensyn med Astypalea, det betyr redusert opphold på bl.a Kalymnos. |
|
||||
|
||||
Här kommer i alla fall detaljerna, kanske någon i Kalimeras vänkrets är på Kalymnos den 8/8.
En kväll med skandinavisk ton, alltså. Sten-Vidar Larsen från Norge ska sjunga sånger av Cornelis Wreeswijk och Amonis lilla orkester ska spela och sjunga sånger av Manos Loizos. Parallellt kan man se en jättefin fotoutställning : Ketil Edmond Fjeld från Norge har avporträtterat människor från Kalymnos, mest i svartvitt , fantastiska foton. Plats: Amfiteatern i Chorio Tid: Fredag 8/8 kl 21.00 Inträde: 4 €, för barn 2 € Vi ser fram emot att fortsätta det skandinaviska samarbetet, så den som skulle vilja medverka kan kontakta mig. |
|
|