|
|
|||
|
|||
Bussen till Lavrio
Hej!
Har lyckats hitta starttider med mera och pris för bussen från flygplatsen i Aten till hamnen i Lavrio men inte hittat hur lång tid bussen tar. Någon som vet? Skulle kunna landa i Aten 16.40, då är det ju lugnt att hinna bussen som går 17.30, men hinner DEN i sin tur fram till en eventuell färja kl 18.15? Tveksamt va? Hälsningar Roger |
|
||||
|
||||
Sv: Bussen till Lavrio
Skulle inte chansa på att du hinner med båten, men vem vet?
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Därom tvista de lärde, Rom byggdes inte på en dag, den som lever får se....
Det finns inte nog med klyschor i världen för att svara på den frågan. Jag vill absolut till värmen, sambon helst ingenstans alls . Svårt/okänt med möjliga tider är det också men just denna fråga kom sig av ett billigt flyg jag fann till Aten i slutet på september så då började jag fundera på Kea, vilket var enda möjliga med tanke på flygtider just då. Men det har ju gått en ocean av tid sedan frågan ställdes så nu har jag massa andra alternativ också. Kollar vad det skulle kosta att flyga till Naxos och ta sig vidare därifrån eller stanna där också t.ex. Eller till poros/Hydra... ja ni hör... Jag har båtluffat en hel del, sambon inte alls och är inte alls lockad av det. Senast var vi på Kos men jag skulle vilja till något mindre och mindre turistiskt men ändå med vettig klass om vi ska tillbaka i år... |
|
||||
|
||||
Låter som början på en trevlig semester, att inte ha några planer.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Hej, min familj ska luffa fyra veckor i sommar. Har inte bestämt hamn el öar ännu men att åka till Lavrio iistället för till Pireus verkar ju väldigt smidigt! Vi landar i Athen vid 19 tiden, en lördag. Min fråga är om ngn vet om buss går till Lavrio säg vid 8. Går det båtar hela kvällen?
|
|
|||
|
|||
Det låter som en omöjligt knapp marginal att landa vid 19-tiden och att sen hinna med båt vid Lavrio kl 20-tiden. Det skulle jag inte chansa på.
Vart ska ni från Lavrio? Du får nog kolla när just den båten går först. Det är ju begränsat med destinationer från Lavrio. Dessutom går nog inte bussar så tätt på lördagskvällar, men taxi finns ju. Men tidsmarginalen är nog omöjlig. Lissi |
|
||||
|
||||
Vart ska ni?
|
|
|