|
|
||||
|
||||
Mina Top-5-öar
Såg idag i en annan tråd att du Janne skrev så här:
"Tilos ligger på plats 2 av mina favoritöar, och Sifnos på plats 4 (av de 65 öar som jag har varit på)." Jag tror mig veta från det du skrivit tidigare vilka dina Top5-öar är, och kanske också vilken som är nr 1. Nr 2 och 4 talar du om enligt ovan. Men det skulle vara kul att få se din kompletta Top5-ranking. Min egen ser ut så här. Bland de 16 öar jag besökt så är mina Top5 just nu: 1 Egina 2 Karpathos 3 Tilos 4 Samos 5 Tinos Dock är den inbördes ordningen något osäker eftersom det är så olika saker som jag uppskattar hos respektive ö. Därav Top5 "just nu". Spännande att se om Sifnos tränger sig in på listan efter förestående besök. Skulle vara kul att också få läsa alla er andras Top5-lista. VILKA ÖAR GILLAR DU BÄST? Masse |
|
||||
|
||||
Sv: Mina Top-5-öar
Utan inbördes rangordning. Det blir för svårt annars.
I bokstavsordning: - Amorgos - Chalki - Paxos - Serifos - Sifnos Det är mina topp-5 just nu. Kanske ändras efter sommaren. Kreta räknar jag inte, då det är ett eget land. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag använder inte ordet favoritöar utan de 5 platser som gjort djupast intryck och som jag tyckt varit vackrast och dit jag vill återvända igen.
Tinos Kreta Fastlandet (Parga/Zagoria och Aten/Peloponessos) Tilos Patmos Lissi |
|
||||
|
||||
Mina - också i bokstavsordning:
Amorgos Fourni Ikaria Skopelos Syros Har många nya öar på gång i sommar och höst, så kanske ser listan annorlunda ut i oktober... Bea |
|
||||
|
||||
Mina toppöar:
På första plats: Lesvos Delad andra plats: Sifnos Chios Hydra Poros |
|
|||
|
|||
Mina favoriter (utan inbördes ordning):
Santorini Mykonos Folegandros Milos Ios /Bett (3 veckor till avresa ) |
|
||||
|
||||
Mina topp 5 är följande:
Agathonissi Telendos Schinoussa Fourni Patmos /Ofelia Senast redigerad av ofelia den 2014-05-23 klockan 10:01. |
|
|||
|
|||
I bokstavsordning:
Chios Ikaria Kythera Lesbos Tinos (bubblare: Amorgos, Fourni) |
|
||||
|
||||
Fourni
Karpathos Nissyros Lipsi Tilos |
|
|||
|
|||
Utan inbördes rangordning:
Lipsi Nissyros Sifnos Alonissos Amorgos |
|
||||
|
||||
Mina öar är:
Delad etta: Kalymnos och Karpathos Amorgos Chios Samos Riitta |
|
||||
|
||||
Min topplista som den ser ut just nu:
1. Kreta 2. Tilos 3. Amorgos 4. Sifnos 5. Skopelos |
|
||||
|
||||
Och så här ser min ut:
1. Tilos 2. Nisyros 2. Naxos 4. Korfu (stad) 5. Kalymnos |
|
||||
|
||||
Spännande! Ställning just nu:
1. Amorgos, Tilos 5 3. Sifnos 4 4. Karpathos, Tinos, Fourni, Chios, Nissyros 3 Utanför listan: Samos, Kreta, Patmos, Ikaria, Skopelos, Lesvos, Lipsi 2 Egina, Chalki, Paxos, Serifos, Fastlandet, Syros, Hydra, Poros, Santorini, Mykonos, Folegandros, Milos, Ios, Agathonissi, Telendos, Schinossa, Kythera, Alonissos, Kalymnos, Naxos 1 /Netwolf |
|
|||
|
|||
Just nu:
Schinoussa Kimolos Astypalea Amorgos Anafi |
|
|||
|
|||
1 Tilos
2 Skopelos 3 Karpathos 4 Kreta 5 Kefalonia |
|
||||
|
||||
Öar där jag trivts särskilt bra är Folegandros, Amorgos, Sifnos, Lesbos och Skopelos . Eva
|
|
||||
|
||||
Min absoluta favorit är nog Folegandros
därefter i alfabetisk ordning Amorgos Anafi Astypalea Sifnos //maji |
|
||||
|
||||
Just nu tänker jag: (men det kan ändras)
Lipsi Telendos Schinoussa Ios Naxos (med alla möjligheter det innebär) Sifnos Tinos Det finns fler favoriter och för mig handlar det om i vilken "mood" jag är i för tillfället. /Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag hoppas att det är förlåtet |
|
|