|
|
|||
|
|||
Kreta
Ja så bär det av i morgon äntligen, med bästa väninnan Anna till Kreta! Första gången för henne.Jag har aldrig åkt med någon annan än familjen förr så det ska bli jättespännande! Att bo med både pool och frukost är också nytt. Det gör ju Claes och jag aldrig annars! Denna gång blir det mer "stadssemester" då Chania/Nea Chora är målet huvudsakligen. Men Rethymno och Paleochora ska få dagsbesök. Jag måste verkligen se ordentligt på Pal. så jag vet om jag kan tänka mig tre övernattningar där i höst
Minsann har jag inte haft bryderi med packningen också för nu har några klänningar och lite snyggare toppar åkt ner. Vandringskläderna förblir hemma då min stukade högerfot fortfarande ömmar efter fyra veckor. Håll i er, en resväska har jag med mig också ( Flyg direkt från Växjö kan ju inte innebära förlorat bagage och vi måste ju ändå stå i charterkö för transfern...) Några Kretabekanta ska vi också träffa och att solen ska vara nådig det har jag kollat på yr.no! Någon liten rapport blir det nog, men bilder klarar jag inte av att lägga in från min android. Lissi - väldigt glad! |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta
Ha en god tripp!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det förstår jag, inte minst med tanke på den arktiska kylan här hemma.
Ha en underbar resa Lissi. Hinner du får du gärna skriva en rad eller två. |
|
|||
|
|||
VA? Resväska
Du som skulle bli min nya förebild när det gällde packning Ylva |
|
|||
|
|||
Eftersom min kompis ändå har resväska, så tänkte jag att då kunde jag handla hem olivolja från saluhallen och honung.
Men till Tilos blir det vanliga handbagaget! Så jag kan ju ändå bli Din förebild Yanna: Jag tror det blir på måndag den 2 juni....är Du hemma då? Annars kan vi ta onsdag och Pal. på måndag. Tänkte mig lite käk på Sotos. Vi åker hem den 5 juni på kvällen. Katitzi: Jag tror Dig. Med bästa väninnan som man både gråtit och skrattat med genom åren och upplevt både sorg och glädje med så kan det ju inte bli annat än bra. Tredje gången i Grekland för henne men första gången på Kreta. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Du får höra av dig om tid sen! Yanna |
|
|||
|
|||
Citat:
Sen ses vi ju i oktober också hoppas jag och då vill jag gärna träffa G och C också! Lissi - som just öppnat en kapsylretsina för att få lite greklandsstämning! |
|
||||
|
||||
Citat:
Skål på're! |
|
|||
|
|||
Lissi |
|
|||
|
|||
Bara fyra veckor med benet! Kom igen som jag efter sju månader utan att klaga! Men det börjar bli bra nu! Välkommen till Kreta, fast det är på andra sidan.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Jag önskar dig riktigt härliga dagar på Kreta! Och var rädd om foten...
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Men jag klagar ju inte så mycket....är skitglad att jag inte bröt fotleden! Jag haltar på och gläder mig åt Kreta med Chania/Rethymno och Paleochora.
Kreta kommer att få många besök i fortsättningen! Lissi |
|
||||
|
||||
Ha en underbar resa Lissi!
// KR |
|
||||
|
||||
Ha en bra resa!
Celbe x 2 (kanske på väg till Tinos i alla fall) |
|
|||
|
|||
Lissi!
På lördagkväll kommer vi till Chania och ska bo i Nea Chora några nätter,hotell Irene,åker vidare till Palechora på tisdag och stannar där till måndag tror vi.Ska bli spännande att se och uppleva "Pal" som så många,spec Arne o Birgitta, talar varmt om.Kanske springer vi på varann där,vem vet!!! Monica |
|
|||
|
|||
Ja vi kan ju ses både i Nea Chora /Chania eller i Pal...Vi får väl lyssna om vi hör svenska nånstans
Lissi - avfärd hemifrån om en timme. |
|
||||
|
||||
Citat:
Har du kvar av Kourtakin ? Trodde vi tömde dom ? / Tom |
|
|||
|
|||
Jag öppnade en liten med kapsyl. En stor Kourtaki har vi kvar...och en stor ouzoflaska så ni får komma tillbaks .
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack ! Det gör vi gärna .
/ Tom |
|
|||
|
|||
Låter härligt! Ha en underbar resa till värmen! Här hemma är det kallt ikväll o rejält blåsigt, längtar till Grekland o just värmen.
|
|
|