Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-15, 15:38
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Var på Rhodos?

Hej!

Jag har inte möjlighet att själv åka till Grekland denna sommar men har ett stort behov av att leta och planera en resa dit...som jag brukar göra

Så därför hjälper jag en vän. Problemet är att hon vill till Rhodos problem och problem! Men saken är den att Rhodos har aldrig varit på min önskelista...så därför har jag inte så bra koll på var man ska bo eller göra där. Så jag behöver er hjälp.

Dom är 3 personer som ska åka. Den ena är i lägre medelåldern och har varit i Grekland förr och är nöjd med var han än kommer.

Dom andra är ett yngre par 20+ . Tjejen är gravid och dom vill bara ha det lugnt och skönt. Men kunna åka på utflykter och se sej om lite. Inget festande men ändå inte helt dött.

Dom har kollat på Kallithea och har frågat mej om hur det är där. Men jag har ingen aning om just kallithea

Finns det någon här som varit där och kan ge mej lite tips och råd till mina vänner....skulle det stället passa dom?

Tacksam för all hjälp jag kan få. Dom åker i slutet på Augusti!

Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 11:26
Irene53s avatar
Irene53 Irene53 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Var på Rhodos?

Svar på Din "fråga" är Rhodos Stad.
Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 21:51
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

De ska nog inte åka till Rhodos stad om de vill ha lugn och ro. Det är där festandet är. Antingen väljer de östkusten av ön, eller Iallysos som ligger strax söder om Rhodos stad.
Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 13:51
meltemi meltemi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2012

Kalithea skulle nog passa bra, nära till Rhodos stad och Faliraki. Bra bussförbindelse till dom städerna.
Fina härliga stränder i närheten av Kalithea.
Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 16:15
seaside seaside är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Håller med Irene53. Jag skulle välja Rhodos stad. Det är inte festande i hela stan. Bra utbud på matställen och Gamla stan är en upplevelse i sig. Inte heller så turistigt som andra ställen.
Seaside
Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 17:59
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Re: Var på Rhodos?

håller också på Rhodos stad. kallithea/faliraki är så trist...uppbyggt enbart för turism med hotel efter hotel. Tyckte det var riktigt hemskt när vi var där i maj....stranden i rhodos stad är också helt ok, annars kan man åka till de bättre stränderna för sol o bad och ha staden på kvällen med stort utbud av restauranger o shopping!
/Emma
Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 18:19
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Tack för alla tips och råd!

Det blev Rhodos Stad ...inte för dom men för mej!

Dom velar fortfarande...mej jag som ej skulle i väg har plötsligt både Hotell och flyg bokat Ja så kan det gå ibland...Tack alla
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.