|
|
|||
|
|||
Bra boende på Naxos
Ni som besökt Naxos och har erfarenheter av boenden där, vilka hotell kan ni rekommendera?
Tänker stanna en natt på Naxos i samband med min resa till Amorgos, ankommer då Naxos runt 10.00 den 21/9 och åker vidare med Scopelitis den 22/9 14.00. Så det blir ju nästan en och en halv dag på Naxos, så ett trevligt boende vore nice och inte allt för långt från hamnen. Men om hotellet har transferservice så spelar det ju ingen roll!! Ni som rest "solo" och fått ett bra pris får gärna förmedla detta!! Alla svar tas TACKSAMT emot då jag aldrig besökt Naxos, endast sett hamnen från BLUE STAR färjan! Sunny(som redan är i planeringsstadiet).. |
|
||||
|
||||
Sv: Bra boende på Naxos
Jag har bott på Pension Sofi. Toppenboende med en fantastisk värdfamilj. Oniro också mycket bra med trevliga ägare samt i gränderna på ett litet gammalt ställe som jag inte minns namnet på.
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har tittat lite på Pension Sofi och det ser ju trevligt ut, kan inte se att det finns på Booking.com, men hittar nog deras mejladress på deras hemsida. Men det finns säkert fler bra hotell? Inväntar fler förslag och sen får jag se vad jag väljer! Sunny |
|
||||
|
||||
Du får säkert många förslag. Booking.com vet jag inget om. Brukar boka direkt med ägarna om jag förbokar och inte reser på charter. Ring dom när du vet om du vill bo där.
Eva |
|
||||
|
||||
Jag bodde på www.studiosdiogenis.com i maj, ett jättemysigt familjepensionat 10 meter från stranden, till pensionatet hörde Finikas beachbar. Tyvärr har de inte transfer, men alldeles bredvid Diogenis ligger http://www.saint-george-hotel.com/ (finns på booking)där har jag också bott en gång för många år sedan. De har gratis transfer och brukar möta upp båtarna. Jag kan rekommendera båda dessa.
Taxi kostar 6-7 euro. Yanna |
|
||||
|
||||
Citat:
Här finns lite att läsa om dem, och en länk till deras sida på Booking. De hämtar och lämnar i hamnen. PS. Har bott där sedan mer än femton år. |
|
|||
|
|||
Tack, Janne!
Låter toppen, med Pension Sofi, ska kolla upp det lite mer och ringa och fråga om pris!.. |
|
|||
|
|||
Yanna, de hotell du rekommenderar verkar också bra, ja du har ju berättat tidigare för mig hur bra du trivdes på
Diogenis, kan bli aktuellt om jag någon gång får för mig att stanna en längre period på Naxos, härligt med ett så strandnära boende! Men just nu går alla boenden bort som INTE har transferservice! Taxikostnader kan jag ha till annat roligt!!.. Sunny |
|
|||
|
|||
Citat:
(Men mindre at du har 40 - 50 kg bagage...) |
|
|||
|
|||
Citat:
40-50 kg....så tungt skulle jag inte vilja släpa på, högst 15 kg brukar det bli!.. |
|
|||
|
|||
Bodde billigt o väldigt bra på Studio Panos för några år sedan i min ungdom väldigt trevlig ägare, han bjöd på vin som var kanon o ha till salladen (på den inte till den ...) och gott kaffe han hämtar o lämmnar på hamn eller flygplats (då iaf)
|
|
||||
|
||||
Du vet Sunny att vi redan rekommenderat Pension Sofi till dig. Så underbara ägare finns knappt.
Birgitta, direkt från molnen i ett flygplan över Europa. |
|
|||
|
|||
Citat:
Men andra förslag kan ju ändå vara intressant att ta del av!! Sunny(som längtar till Amorgos) |
|
||||
|
||||
Jag kan varmt rekommendera Nikoletta Studios i Agios Proskopios. Enkelt, rent, pool o vänliga ägare.
// KR |
|
||||
|
||||
Om Du vill vara nära färjan och över en natt så är Hotell Anna , alldeles vid Katedralen är bra alternativ. Lätt att ta sig till hamnen, bussar och "gamla stan". (ca 300meter)
|
|
||||
|
||||
Säger Pension Sofi du kommer trivas bott där två gånger
|
|
|||
|
|||
Citat:
Låter som Pension Sofi är populärt här på Kalimera.....verkar värt att kolla upp!! |
|
|||
|
|||
Citat:
Vill tacka dig för dom trevliga reseb. från Amorgos.Det var många år sedan jag var där. Har kommit hem från Naxos efter 12 n. på AGIOS PROKOPIOS. Såg att du sökte boende i september.Jag hittade Rooms Maria i gamla stan 200 meter fr.hamnen.Priset är 25 euro i septemmber.Den ligger på en liten tyst gata 2min.till hamnpromenaden och ca 100 meter till ett litet torg där den underbara rest.Scirocco ligger. Tel.22850 23451 mob.6946 657 673 Kepa |
|
|||
|
|||
Tack, Kepa!
Bra tips!!.. Det ska jag kolla upp, nu har jag ju en hel del att välja på! Kalimera är ett fantastiskt forum, tänk så mycket hjälp man kan få här!!. Sunny(som snart ska iväg och jobba) |
|
|||
|
|||
Nu har jag bestämt mig, det blir PENSION SOFI, en natt den 21/9!
Har kollat runt på Booking.com. och det finns ju hur många boenden som helst på Naxos, men det här verkar så mysigt och till ett lågt pris! Trevligt att bo i Chora också, så här första gången för mig på Naxos!.. Sunny(som längtar till september) |
|
|