|
|
||||
|
||||
Förslag på mysig by
Hej
Min man och jag kommer att tillbringa 2 veckor i juli i Rhodos stad. Jag skulle vilja tillbringa 2 nätter på något hotell i en mysig by på östkusten. Har ni något förslag och kanske till och med förslag på något mysigt hotell med havsutsikt. Christina |
|
||||
|
||||
Sv: Förslag på mysig by
Det spørs hva slags by du søker. Xaraki er en liten, fredelig turistby med strand og strandpromenade. Archangelos er en litt større by som har holdt godt på sine tradisjoner, og er en "mysig" by hvis du er ute etter noe mer ekte gresk...... Men jeg er redd det er lite havsutsikt der.
|
|
||||
|
||||
Jag tittade på bilder från Haraki och det ser ut som det jag söker. Någon som har förslag på ett bra boende med möjlighet till havsutsikt?
Christina |
|
||||
|
||||
Vi bodde på Haraki Village i Haraki några nætter i april 2009. Enkelt men helt OK och hærlig havsutsikt.
Du kan se ett par bilder från Haraki och Haraki Village i mitt resebrev, Rhodos i april 2009. Många av pensionaten har havsutsikt. Vi tyckte det var mysigt dær, men det var ju mycket tidigt på sæsongen. |
|
|||
|
|||
Haraki är ju en jättefin liten fiskeby med precis som Marianne skriver många hotel med havsutsikt. Haraki Village ligger ju i stort sett på stranden så närmare havet kan man knappast komma. Nu har vi inte bott där utan bara varit där på några dagsturer men byn är riktigt mysig om man vill ha det lite lugnt för några dagar.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Jeg har også bare vært der på dagsbesøk, så jeg kjenner ikke noe til hotellene, men det finnes et par meget gode tavernaer, særlig hvis man liker fisk.
|
|
||||
|
||||
Varför inte ta båten över till Tilos. Det gjorde vi för fem år sedan - lämnade hotellet på Rhodos för två dagar...
I år blir det fem veckor på Tilos - två på våren, tre på hösten. Så numera blir det två dagar på Rhodos. Tänk så det kan bli! / Sjöborren. |
|
||||
|
||||
Gillar också Haraki jättemycket. Har inte bott där, men jag skulle gärna göra det. Väldigt mysig by.
|
|
||||
|
||||
Nu har jag bokat Haraki Village två nätter. Tack för hjälp med förslag på by och hotell.
Christina |
|
|||
|
|||
Hej Stusse
Lycka till under 80-talet bodde jag vid många tillfällen i Haraki, det var yndigt! //PA |
|
||||
|
||||
Nær ni nu har hela TVÅ veckor i Rhodos stad så tror jag det blir trevligt 'luftombyte' med ett par dagar på annan ort. Hoppas ni blir nøjda med Haraki!
|
|
||||
|
||||
Visserligen gillar vi Rhodos stad men jag tror också att det kan vara skönt med något lugnare ställer. Vi har varit ca 25 gånger på Rhodos men aldrig mitt i juli.
|
|
||||
|
||||
Nu har vi checkat in på Haraki Village. Lägenheten är jättefin och väl utrustad och har en underbar havsutsikt. Tack för tipset!
|
|
|||
|
|||
Det kan vara roligt att få komma ut och uppleva de små byarna på ön och att sen att boendet är jättebra gör ju allt ännu bättre. Hoppas Ni hittar fina tavernor med riktigt god mat.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Kul att ni gillar stället!
|
|
|||
|
|||
Den ser mysig ut, Haraki, hur kommer man dit från flygplatsen om man inte har bil och hur långt är det?
|
|
||||
|
||||
Du får antingen ta en taxi direkt, eller buss till Rhodos stad, och buss därifrån till Charaki.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Som Janne sier, du må via Rhodos by, om du ikke har bil. Haraki ligger ca 9 km før Lindos. Vi var glad for å ha bil da vi var der, det var i slutten av april og supermarkedet hadde ikke åpnet for sesongen, det var noen km til nærmeste sted vi kunne handle |
|
|||
|
|||
Tack för svar, lite långt med taxi så vi får se vad det blir.
|
|
||||
|
||||
Vi tog bussen från Rhodos stad till Haraki och det fungerade bra. Det går en buss på förmiddagen och en på eftermiddagen i vardera riktning.
Christina |
|
|